افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

۶۰۰ موکب همزمان با پیاده روی جاماندگان اربعین به مردم خدمات می دهند

  • کد خبر : 14053
  • 14 شهریور 1401 - 11:42
۶۰۰ موکب همزمان با پیاده روی جاماندگان اربعین به مردم خدمات می دهند
فاطمیان پور از راه اندازی ۶۰۰ موکب مردمی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین شهر تهران خبر داد و گفت: این سازمان در مسیر پیاده روی اربعین هر ۷۰۰ متر یک پایگاه ویژه برای ارایه خدمات به کودکان و بانوان با عنوان مواکب ام البنین راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، نشست خبری برنامه های اربعین حسینی تهران با حضور علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و دبیر ستاد لشکر حسین (ع) و پروانه دوستی، رییس فرهنگسرای امید و مدیر فرهنگی و هنری منطقه 13 در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست، علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ستاد لشکر حسین (ع) را تشریح کرد و گفت: پیاده روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان لشکر حسین (ع) از ساعت هفت صبح از میدان آیینی امام حسین (ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می شود و تا ساعت 18 ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین سال ها در کشور عراق برگزار می شد و این سنت، سنت حسنه بین المللی شد و بسیاری از کشورها و ایرانیان در این پیاده روی شرکت می کنند. با تمام ظرفیت ها و امکاناتی که وجود دارد، عده ای از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین از این پیاده روی جا می مانند. 9 سال پیش عده ای دانشجو تصمیم گرفتند چون توفیق شرکت در این پیاده روی را نداشتند، تصمیم گرفتند از میدان آیینی امام حسین (ع) به سمت شهر ری و بارگاه عبدالعظیم حسنی (ع) پیاده روی را انجام دهند و این از آن زمان با عنوان پیاده روی جاماندگان اربعین مرسوم شده است.

فاطمیان پور اظهار کرد: امسال این حرکت در شهر تهران به صورت مردمی با حضور دلدادگان امام حسین (ع) انجام می شود و در طول مسیر پیاده روی موکب ها و غرفه هایی برای پذیرایی از زائران برپا می شود و تا پایان زمان راهپیمایی این موکب ها به زائران خدمت رسانی می کنند.

دبیر ستاد لشکر حسین (ع) افزود: پیاده روی جاماندگان اربعین حرکت خودجوش و مردمی است و شهرداری تهران موظف است که از هر حرکت مردمی در این راستا حمایت کند و در میان راه خدماتی را به زائران ارایه دهد.

وی افزود: مراسم آیینی پیاده روی جاماندگان اربعین از ساعت هفت صبح در میدان امام حسین (ع) با قرائت قرآن، زیارت اربعین و مداحی آغاز می شود. به منظور کاهش ازدحام در انتهای مسیر پیاده روی در دو نقطه شهری میدان بسیج و حرم عبدالعظیم جایگاه قرائت زیارت اربعین با عنوان حریم حرم برپا می شود و این تا پیش از نماز مغرب به صورت مستمر ادامه دارد.

وی از حضور 600 موکب مردمی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مسیر پیاده روی هر 700 متر یک پایگاه ویژه برای ارایه خدمت به کودکان و بانوان ارایه می کند. در واقع موکب ویژه بانوان با عنوان مواکب ام البنین نامگذاری شده است و به ارایه خدمت به بانوان و کودکان می پردازد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با همکاری سایر دستگاه ها و با هماهنگی با سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خدمات حمل و نقل به مردم را در مسیر بازگشت فراهم کرده است.

فاطمیان پور با اشاره به راه اندازی موکب کشورهای خارجی در مسیر پیاده روی اربعین در شهر تهران گفت: موکب هایی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و احتمالا یمن در مسیر پیاده روی اربعین شهر تهران جایابی شده و خدماتی را به مردم ارایه می دهد.

وی همچنین افزود: هشت موکب چای خانه امام رضا (ع) در تهران تعبیه شده که خادم یاران امام رضا (ع) به زائران حسینی خدماتی را ارایه می دهند. در مسیر پیاده روی به مردم سربند و پرچم هایی با شعار انا من الحسین (ع) داده می شود.

علیرضا فاطمیان پور با اشاره به برپایی دو پویش نذر اربعین و سلام یا مهدی (عج) همزمان با پیاده روی خبر داد و گفت: دو پویش مخصوص بانوان برپا می شود که بانوان علاقه مند می توانند با سامانه 1837 در طبخ و توزیع نذری به زائران خدمت رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=14053

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.