افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024

نیکاراگوئه روابط سیاسی با هلند را قطع کرد

  • کد خبر : 15271
  • 09 مهر 1401 - 9:30
نیکاراگوئه روابط سیاسی با هلند را قطع کرد
رئیس‌جمهور نیکاراگوئه اعلام کرد به علت تفکر استعماری هلندی‌ها و بی‌احترامی سفیر این کشور به مردم و حاکمیت نیکاراگوئه، دیگر تمایلی به ادامه روابط سیاسی با هلند را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، «دنیل اورتگا»، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه دخالت «کریستین پیرِنی»، سفر هلند در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و اعلام کرد دیگر تمایلی به ادامه روابط سیاسی با «این دولت مداخله‌گر» را ندارد.

اورتگا در نطقی تلویزیونی خطاب به مردم نیکاراگوئه گفت: چند سال پیش آنها (هلندی‌ها) تصمیم گرفتند یک بیمارستان کوچک در سواحل کارائیبِ نیکاراگوئه بسازند؛ جایی که مردم بومیِ میسکیتو و مایانگانا زندگی می‌کنند…دیروز او (سفیر هلند) با وزیر خارجه دیدار کرده..آنچه من شنیده‌ام این است که سفیر به‌گونه‌ای درباره مردم نیکاراگوئه و با وزیر خارجه صحبت کرده، گویی که نیکاراگوئه مستعمره هلند است.

به گفته رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، بسیاری از دولت‌ها اعتقاد دارند که هلندی‌ها در عصر استعمار زندگی می‌کنند و از ملت‌ها و مردم انتظار دارند تا از آنها اطاعت کنند.

وی همچنین به سفیر هلند که گفته بود هلندی‌ها به خاطر سیاست‌های ماناگوآ (پایتخت نیکاراگوئه)، از ساخت بیمارستان در سواحل کارائیب منصرف شده‌اند، توصیه کرد به نیکاراگوئه برنگردد و تأکید کرد ماناگوآ نمی‌خواهد روابط سیاسی با این دولت مداخله‌گر را ادامه دهد.

اورتگا دراین‌باره گفت: اگر کسی به اینجا می‌آید و برای مردم و سرزمین ما احترام قائل نیست، نباید دیگر به نیکاراگوئه بیاید. و ما نمی‌خواهیم با چنین دولت مداخله‌گری رابطه داشته باشیم.

رسانه‌های نیکاراگوئه همچنین اعلام کردند وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد سفیر اتحادیه اروپا در نیکاراگوئه «عنصر نامطلوب» تشخیص داده شده و به او اطلاع داده شده به علت بی‌احترامی به حاکمیت نیکاراگوئه دیگر در این کشور از او استقبال نخواهد شد و باید نیکاراگوئه را ترک کند.

دولت نیکاراگوئه روز جمعه نیز اعلام کرد «هوگو رودریگز»، سفیر آمریکا در این کشور را به علت اظهارات اخیرش از ورود به نیکاراگوئه منع کرده است. رودریگز در جلسه استماع کنگره در سنای آمریکا، دولت نیکاراگوئه را «دولتی منفور در منطقه» و دولت اورتگا را «دولتی دیکتاتور» توصیف و معرفی کرده بود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15271

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.