افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
شهردار باقر شهر:

سگ های بدون صاحب زنده گیری و جمع آوری شدند

  • کد خبر : 15509
  • 12 مهر 1401 - 14:08
سگ های بدون صاحب زنده گیری و جمع آوری شدند
شهردار باقر شهر در شهرستان ری گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۱۳۴ قلاده سگ بدون صاحب زنده گیری و جمع آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، محسن قضاتلو روز سه شنبه افزود: طرح جمع آوری سگ های ولگرد از سطح خیابان ها و اطراف شهر که موجب نارضایتی و ترس شهروندان شده، به صورت مکرر و دوره ای اجرا می شود.

وی یادآورشد: سگ های زنده گیری شده، به مرکزی برای عقیم سازی، طی دوران نقاهت و در نهایت رها سازی در مناطق دور دست بیابانی منتقل می شوند.

قضاتلو اظهار داشت: ضمن اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در خصوص سگ های ولگرد و بدون صاحب، سگ های نژاد دار با هماهنگی اداره دامپزشکی به عنوان سگ گله به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شوند.

شهردار باقر شهر تاکید کرد: سگ های بدون صاحب پس از جمع آوری باید در مناطق دور از محدوده های شهری رها سازی شوند تا مجدد موجب آزار و نارضایتی شهروندان نباشند.

وی خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود که تعدادی از سگ های بدون صاحب جمع آوری شده از سطح سایر شهرها نیز در اطراف باقر شهر رها می شوند که همین مساله منجر به افزایش جمعیت این جانواران می شود.

قضاتلو ادامه داد: هم اکنون به جهت آموزش به نیروهای خدمات شهری و فضای سبز، از ورود و نزدیک شدن سگ ها به محدوده شهری و بوستان ها ممانعت به عمل می آید و جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر به شدت کاهش یافته است.

شهردار باقر شهر جمع آوری، عقیم سازی، طی دوران نقاهت و رهاسازی سگ های بدون صاحب را برای این نهاد هزینه بر خواند و گفت: برخی شهرداری ها به جهت خودداری از پرداخت هزینه مضاعف در خصوص سگ های بدون صاحب، ترجیح می دهند که پس از جمع آوری، اقدام به رهاسازی آنها در دیگر نقاط کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون به طور میانگین برای جمع آوری هر قلاده سگ حدود ۲۵۰ هزار تومان هزینه می شود و هزینه عقیم سازی برای هر قلاده بیش از ۵۰۰ هزار تومان است که برای بسیاری از شهرداری ها این رقم به صرفه ای نیست.

قضاتلو اعلام کرد: هدف از جمع آوری سگ های بدون صاحب انتقال آنان به مناطق دور تر از مناطق مسکونی است تا امنیت روحی و روانی شهروندان تامین  شده و مانع از سرایت بیماری های مشترک میان انسان و حیوان به سبب تردد این حیوانات در سطح معابر شهری شود.

باقر شهر در جنوب شهرستان ری حد فاصل شهر ری و کهریزک قرار دارد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15509

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.