افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
سید حسن صفوی:

با مطالعه علمی هنر، سطح کیفی تئاتر شهرستان را ارتقا بخشیم

  • کد خبر : 15556
  • 13 مهر 1401 - 13:04
با مطالعه علمی هنر، سطح کیفی تئاتر شهرستان را ارتقا بخشیم
در نشست هم اندیشی هنرمندان عرصه هنرهای نمایش شهرستان ری بر ارتقاء سطح کیفی و سواد هنر تئاتر تاکید شد.

در این نشست صمیمانه  که با حضور مهدی اکبری زاده نماینده انجمن نمایش استان تهران و مسئولین گروه های تئاتر شهرستان ری برگزار شد، سید حسن صفوی گفت:  تئاتر  یک هنر نمایشی و پایه و اساس هنر و ادبیات است که در آن بسیاری از تکنیک های مختلف هنری استفاده می شود و از این حیث دارای اهمیت ویژه ای است.

وی ادامه داد: هنر تئاتر بطور مستقیم با جان و روح انسان ارتباط دارد و لذت تماشای یک هنر نمایشی از آنجا که با رو ح و جان انسان سرو کار دارد مورد پذیرش مخاطب و موجب ابراز احساسات او می شود.

وی موضوعات حماسی، احساسات و عواطف و تعلیم و تربیت را از ویژگی های یک تئاتر خوب برشمرد و خاطرنشان کرد: لذت تئاتر فقط خنده و گریه نیست و تئاتر را نباید گذرا دید بلکه تئاتر باید مایه آرامش روح و جان مخاطب باشد.

ایشان با اشاره به سبک های مختلف هنر های نمایشی در سالهای اخیر، توجه هنرمندان به این سبک ها را ضروری دانست و افزود: استفاده از این شیوه های مختلف نمایش باید بصورت هدفمند و در راستای تاثیر بر موقعیت های اجتماعی جامعه باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: با توجه به پیشرفت علم  و تاثیرات آن در همه موضوعات از جمله هنر نمایش ارتقای سطح کیفی تئاتر شهرستان را با مطالعات علمی و تحقیق و پژوهش در موضوعات مرتبط با این حوزه مد نظر داشته باشیم.

وی همچنین گفت: انتقال نکات اخلاقی و اجتماعی نیز از الزامات اجرای موفق یک نمایش است و یک تئاتر خوب باید دارای چشم انداز و افق دید وسیع در حوزه های مختلف و آسیب های اجتماعی و همینطور جذب مخاطب باشد تا بتواند تأثیر خود را در جامعه بگذارد.

وی نقش نیروی انسانی را مهمترین عامل در هنر نمایش دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت ها و توانایی هنرمندان این عرصه در راستای بلوغ هنر تئاتر شهرستان بسیار موثر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت دلسوزانه هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی و استفاده از توان و ظرفیت های موجود شهرستان می توان در آینده نزدیک رشد کیفی و پیشرفت این حوزه را بیش از پیش شاهد باشیم.

گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای حاضر، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را ابراز و در خصوص راهکارها و پیشنهادات خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15556
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط‌ عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.