افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
روسیه:

آمریکا ثابت کرد یکی از طرف‌های درگیری در اوکراین است

  • کد خبر : 15789
  • 19 مهر 1401 - 10:45
آمریکا ثابت کرد یکی از طرف‌های درگیری در اوکراین است
سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به تازه‌ترین وعده بایدن برای ارسال تجهیزات جدید به کی‌یف گفت پمپاژ سلاح‌های مرگبار به اوکراین ثابت کرد آمریکا یکی از طرف‌های درگیری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه درآمریکا گفت: «ما از آمریکا و متحدانش می‌خواهیم از خطوط قرمزی که به آن نزدیک شده‌اند، عبور نکنند. از پمپاژ رژیم کی‌یف با سلاح‌های مرگبار دست بردارید».

گفته‌های آنتونوف در پاسخ به اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌شود که به زلنسکی وعده داده پدافند هوایی اوکراین را تامین کند.

آنتونوف گفت: «اظهارات اخیر واشنگتن در مورد آمادگی برای ارائه جدیدترین تجهیزات نظامی به اوکراین ثابت می‌کند که آمریکا بخشی از درگیری است». وی همچنین در خصوص افزایش تنش‌ها در روزهای اخیر گفت: «تصمیم روسیه برای حمله با تسلیحات هدایت‌شونده دقیق به تأسیسات زیرساختی در اوکراین، پاسخی به اقدامات تروریستی انجام شده در کشور ما بود و مسئولیت آنها به طور کامل بر عهده رژیم کی‌یف است».

سفیر روسیه در آمریکا درباره پمپاژ تسلیحات به جنگ اوکراین همچنین تاکید کرد: «ما انتظار واکنش دیگری از سوی دولت آمریکا نداشتیم. با این حال، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مورد حمایت از زلنسکی با تجهیزات بیشتر را شاهد دیگری بر این مسئله می‌دانیم که واشنگتن وضعیت خود را به عنوان شریک درگیری تضمین کرده است. چنین کمک‌هایی و همچنین ارائه اطلاعات جاسوسی، مربیان نظامی و دستورالعمل‌های جنگی به کی‌یف، منجر به تشدید جنگ و افزایش درگیری بین روسیه و ناتو می‌شود».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیروز در نشست فوری شورای امنیت گفت که حملات گسترده‌ای به زیرساخت‌های اوکراین وارد شده و به کی‌یف هشدار داد که اگر تلاش کند به حملات تروریستی در روسیه ادامه دهد، با برخورد سختی مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین به او اطمینان داده است که واشنگتن به ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف ادامه خواهد داد و این کشور را با سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته تجهیز خواهد کرد.

هشتم اکتبر یک کامیون بر روی پل کریمه منفجر شد. شدت انفجار در حدی بود که بخشی از پل فرو ریخت. از همین روی در روزها اخیر درگیری‌ها در اوکراین شدت یافته و لفاظی بین مقامات دو کشور هم بیشتر شده است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15789

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.