گروه : باکس شهری، روستایی » تیتر یک
ساعت : 13:45
شناسه : 15872
تاریخ : 21 مهر 1401
کمربندی ۲ونیم کیلومتری معضل ترافیک قلعه نو را رفع می‌کند کمربندی ۲ونیم کیلومتری معضل ترافیک قلعه نو را رفع می‌کند شهردار قلعه نو گفت: طرح احداث کمربندی به طول ۲ونیم کیلومتر با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان در قلعه نو اجرا می‌شود تا معضل ترافیک مردم دشت ورامین در این محدوده رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، ایرج گودرزی راد شهردار قلعه نو  با اشاره به تردد روزانه یک میلیون نفر از محور ری-ورامین، اظهار کرد: شهر قلعه نو یکی از شهرهای تازه تاسیس شهرستان ری است و با توجه به موقعیتش که در محور ری-ورامین قرار دارد به دلیل حجم بالای تردد، دارای معضل ترافیک است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مغازه ها و دستفروش ها در این محور، سد معبر ایجاد کرده و باعث ترافیک سنگین در شهر قلعه نو می شوند، گفت: رفع این معضل یکی از مطالبات مردم شهرهای قرچک، ورامین، پیشوا و شهرک های صنعتی جنوب شرق تهران است.

شهردار قلعه نو با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای رفع معضل ترافیک بیان کرد: طبق وظیفه ذاتی خود ابتدا با انتخاب مشاور، مطالعات را در این خیابان به طول ۴ کیلومتر انجام دادیم و محدودیت های آن ازجمله تملک اراضی اشخاص بررسی شد.

گودرزی راد ادامه داد: پس از انجام مطالعات، طرح خود را که شامل دوربرگردان یک طرفه بود، به شورای ترافیک فرمانداری و استانداری ارائه دادیم اما مورد تایید واقع نشد که البته این پروژه با بودجه ۷۰ میلیارد تومان را در طرح هادی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به دومین طرح ارائه شده تصریح کرد: چهار ماه قبل، سازمان همیاری استارت کار را زد و طرح احداث کمربندی را به طول ۲ونیم کیلومتر با برآورد اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان مطرح کرد.

شهردار قلعه نو گفت: تخصیص بودجه و نقشه برداری انجام شده و قرار است پیمانکار انتخاب و فاز عملیات اجرایی پروژه آغاز شود تا معضل ترافیک در این محدوده به پایان برسد.