افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024

عدالت خواهی، با مطالبه گری میدانی و علمی محقق می‌شود

  • کد خبر : 15875
  • 21 مهر 1401 - 13:48
عدالت خواهی، با مطالبه گری میدانی و علمی محقق می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده ستاد اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله(عج) گفت: فضای مطالبه گری عمومی و میدانی همچنین علمی و اندیشکده ای را باید به یکدیگر نزدیک کنیم که در اینصورت شاهد رشد فضای مطالبه گری و عدالت خواهی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، امیررضا غلامی معاون هماهنگ‌کننده ستاد اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله(عج) در حاشیه چهارمین نشست مجامع مطالبه گران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تلاش ما این است که در فضای مطالبه گری، بتوانیم فضای مطالبه گری عمومی و میدانی همچنین علمی و اندیشکده ای را به یکدیگر نزدیک کنیم که در اینصورت شاهد رشد فضای مطالبه گری و عدالت خواهی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حوزه مطالبه گری دو ساحت دارد، گفت: اولی ساحت عمومی که با فضای خبری، سوت زنی و افشاگری همراه است و دومی ساحت علمی، اندیشکده ای و دانشگاهی است که تلاش ما نزدیک تر کردن این دو ساحت به یکدیگر است تا از طرفی خروجی کار علمی اندیشکده ها در اختیار هسته های مطالبه گر عمومی قرار بگیرد و از طرف دیگر مطالبات عمومی برای رفع شدن در اختیار اندیشکده ها قرار بگیرد.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله(عج) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور پیشبرد اهداف گام دوم به جریان حلقه های میانی و نقش آفرینی مردم در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کردند که یکی از آن عرصه ها، مطالبه گری و عدالت خواهی است و قرارگاه بقیه الله(عج) نیز در راستای فعال کردن حلقه های میانی در حوزه مطالبه گری و عدالت خواهی، اقدام به شناسایی هسته های مطالبه گر در استان ها کرده است.

غلامی با اشاره به اینکه این شناسایی ها در سال ۹۹ به بیش از ۷۰۰ هسته مطالبه گری رسید ادامه داد: قرارگاه بقیه الله(عج) به منظور سازماندهی هسته های مطالبه گر در استان ها، در سال ۱۴۰۰ مجامع مطالبه گران کشور را تشکیل داد. این مجامع نیز متشکل از هسته های فعال مطالبه گر و عدالت خواه در استان ها می باشند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲ هزار هسته فعال در حوزه مطالبه گری و بسط گفتمان عدالت خواهی در جامعه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: فعالیت هسته ها شناسایی موضوعات مهم استان ها، ایجاد نظام مسائل و حل مسائل و مشکلات با ارائه راهکارهای عملی و مطالبه گری میدانی است که هسته ها از سال ۱۳۹۹ تا کنون توانسته اند ۳۶ درصد از مسائل و مشکلات منطقه شان را حل کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه الله(عج) با بیان آنکه تا کنون ۴ نشست از زمستان سال ۱۴۰۰ تا کنون برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری نشست ها، هم افزایی حلقه های میانی در حوزه مطالبه گری و ارائه تجارب، الگوهای موفق، تبادل و گفت‌وگو میان دبیران مجامع مطالبه گران کشور در این زمینه است.

غلامی در خصوص چهارمین نشست دبیران مجامع مطالبه گران کشور گفت: تمام دبیران استان ها در این نشست حضور دارند که طی دو روز مباحث تشکیلاتی و مباحث میدانی و دیگر مباحث در این نشست مطرح می شود. در روز اول سردار جعفری فرمانده قرارگاه بقیه الله(عج) در خصوص باز تبیین نقش آفرینی حلقه های میانی در مسیر گام دوم به همراه دیگر افراد سخنرانی می کنند و در روز دوم معاون اول دادستان کل کشور به منظور هماهنگی های بیشتر در خصوص مسائل حقوقی مقوله مطالبه گری به همراه دیگر افراد سخنرانی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15875

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.