گروه : اجتماعی
ساعت : 10:19
شناسه : 16260
تاریخ : 30 مهر 1401
ترافیک ورودی به تهران سنگین است/ بارندگی در محورهای ۸ استان سرهنگ شیرانی خبر داد؛ ترافیک ورودی به تهران سنگین است/ بارندگی در محورهای ۸ استان رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از بارندگی در محورهای 8 استان خبر داد و گفت: ترافیک در ورودی شهر تهران سنگین گزارش می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: تمامی راه‌های مواصلاتی کشور باز است و هیچ محور مسدودی در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیک در تمامی محورها به جز ورودی تهران روان گزارش می‌شود، گفت: ترافیک ورودی به شهر تهران سنگین است و پیش‌بینی می‌شود تا دو ساعت آینده از حجم این ترافیک کاسته شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اشاره به شرایط جوی حاکم بر محورهای مواصلاتی گفت: بارندگی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان ادامه دارد.

شیرانی بیان کرد: بارش باران موجب لغزندگی راه‌ها شده و گاه شاهد تصادفاتی بودیم که ناشی از عدم رعایت احتیاط رانندگان در این شرایط است. در این شرایط لاستیک چرخ‌های خودرو در آب به صورت اسکی عمل می‌کند و از اصطکاک لازم برخوردار نیست بنابراین مسافت توقف‌ها در ترمزگیری‌های ضروری بیش از حد انتظار راننده خواهد بود که جا دارد رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند تا در صورت مواجهه با خطر تصادف با ترمزگیری، خودرو سُر نخورد.

وی گفت: حصول اطمینان از سلامت برف پاک‌کن‌ها، چراغ‌ها، لنت ترمزها و سیستم بخاری خودرو از نکات ایمنی هستند که باید در این شرایط رعایت شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا در پایان گفت: رانندگی در شرایط آب‌گرفتگی شرایط خاصی دارد؛ عبور آهسته به منظور عدم پاشش آب به سمت خودروها و حتی عابرین از نکات اخلاقی و رفتاری است که باید مدنظر رانندگان فهیم و بافرهنگ باشد.