افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

کمبود موسسه‌های خیریه آموزشی در جامعه مشهود است

  • کد خبر : 16291
  • 30 مهر 1401 - 14:47
کمبود موسسه‌های خیریه آموزشی در جامعه مشهود است
یک فعال فرهنگی با بیان اینکه در بخش موسسه های خیریه آموزشی نسبت به سایر خیریه ها با کمبودهایی روبرو هستیم، گفت: آموزش اگر بیش از سایر نیازهای معیشتی مهم نباشد کمتر نیست، بنابراین موضوع تعلیم و تربیت مانند سایر نیازهای اساسی باید در اولویت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، اکبر رضایی روز شنبه اظهار داشت: یکهزار و ۲۰۰ نفر از یکهزار و ۶۰۰ دانش‌ آموز جا مانده از تحصیل با همکاری موسسه خیریه یاران علم و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران طی ۲ سال اخیر در مناطق محروم کشور شناسایی شدند و آموزش خود را از سرگرفتند.

بنیانگذار موسسه خیریه یاران علم با اشاره به شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اعلام کرد: تلاش برای شناسایی حدود ۴۰۰ دانش آموز که از تحصیل باز مانده اند و تاکنون به علت نبود اطلاعات کافی شناسایی نشده اند ادامه دارد.

وی در تشریح همکاری موسسه یاران علم با کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته واحد های مستقلی جهت مسائل آموزشی در کمیته امام خمینی (ره) ایجاد شده و این موسسه با اعزام نیروهای توانمند و جهادی به سراسر کشور با دادن مشاوره و معرفی این دانش آموزان به مراکز آموزشی نسبت به تعیین تکلیف دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدام کرد.

تیم های جهادی در حوزه های مختلف پزشکی، مشاوره سایر مسائل اجتماعی خدمات رسانی می کنند

رضایی با تاکید بر اینکه مدرسه یاران علم تبدیل به یک پایگاه شده است که در کنارآموزش بچه ها به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز پرداخته می شود، افزود: نه تنها در مدرسه به آموزش بچه ها پرداخته می شود بلکه هر هفته تیم های جهادی در حوزه های مختلف پزشکی، مشاوره سایر مسائل اجتماعی خدمات رسانی می کنند، در واقع خانواده های دانش آموزان علاوه بر مشاوره تحصیلی فرزندان خود از خدمات مشاوره خانوادگی نیز برخوردارند.

بنیانگذار موسسه خیریه یاران علم با اشاره به تفاهم نامه این موسسه با اداره کل بهزیستی استان تهران در راستای ارائه خدمات آموزشی به مراکز شبه خانواده اضافه کرد: در این راستا معلمان توانمند به صورت جهادی طی یک دوره سه ساله به این مراکز برای ارائه خدمات آموزشی اعزام شوند.

وی مناطق کم برخوردار اطراف تهران شامل شهرستان های استان تهران را مورد توجه قرار داد و گفت: دانش آموزان در این مناطق از آموزش با کیفیت قابل قبول برخوردار نیستند و ازاین رو می توان از بازنشستگان فرهنگی ،معلمان ، دانشجویان و حتی دانش آموزان برای خدمت آموزشی در این مناطق بهره برد.

رضایی ادامه داد: فعالیت های موسسه یاران علم ابتدا در کهریزک در قالب برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان محروم منطقه بطور رایگان، همایش های علمی و آموزش اولیا به شکل کاملا جهادی از سوی بهترین دبیران استان انجام شد.

تاسیس مدرسه دخترانه

وی دیگر فعالیت های موسسه خیریه یاران علم به تاسیس مدرسه ای دخترانه در مهرماه ۹۸ اشاره کرد و افزود: خیران یاران علم با تحقیقات فرهنگی و اجتماعی از مناطق محروم تهران در جنوبی ترین نقطه تهران یعنی منطقه آسیب پذیر روستان مرتضی گرد به ایجاد مدرسه ای به عنوان نمونه و الگو در بزگترین روستای کشور اقدام کردیم.

رضایی با تاکید بر اینکه مسئله آموزش و تعلیم و تربیت باید از ابتدا شکل گیرد، افزود: ساختمان مدرسه یاران علم که جزو اماکن مازاد آموزش و پرورش بود توسط خیران اجاره شد ودر سه پایه اول،  دوم و سوم ابتدایی نسبت به ثبت نام دانش آموزان محروم اقدام شد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه هزینه ای از دانش آموزان مدرسه غیر دولتی یاران علم روستای مرتضی گرد با ۵۳ دانش آموز گرفته نمی شود، یادآور شد: تمام هزینه ها از قبیل تهیه کتاب درسی، نوشت افزار، روپوپش مدرسه و صبحانه دانش آموزان و سایر هزینه های جانبی با خیران موسسه است.

موسسه خیریه یاران علم با ۱۴ نفر عضو هیات امنا و ۵ نفر عضو هیات مدیره جزء اولین موسسات خیریه متمرکز بر آموزش است که فعالیت خود را از سال ۹۷ آغاز کرده و همه‌ اعضای هیأت امنای این موسسه از فعالین فرهنگی جامعه هستند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=16291

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.