گروه : باکس شهری، روستایی » تیتر یک
ساعت : 14:53
شناسه : 16294
تاریخ : 30 مهر 1401
منطقه ویژه اقتصادی پایتخت مکمل فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان است فرماندار ری: منطقه ویژه اقتصادی پایتخت مکمل فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان است معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: وجود ظرفیت‌های کلان صنعتی و تولیدی در این شهرستان، هیچ مانعی برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی نیست و چه بسا تکمیل کننده فعالیت‌های اقتصادی و تحول‌آفرین یکدیگر نیز باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید زمانی روز شنبه افزود: منطقه ویژه اقتصادی که سال ها قبل در هیات دولت به تصویب رسیده و اجرای آن مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفته در شرق فرودگاه امام خمینی (ره) و در محدوده استحفاظی شهرستان ری قرار دارد.

وی با بیان اینکه مساحت این منطقه ویژه اقتصادی به نزدیک سه هزار هکتار می رسد، اظهار داشت: تمام مسائل و اقدامات آن در سطح ملی در دست پیگیری قرار دارد و هم اکنون عملیات عمرانی آن با جدیت دنبال می شود.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در حال آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز این منطقه ویژه اقتصادی هستند و عملیات عمرانی در سطح وسیعی اجرا می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: اگرچه تمام مسائل و پیگیری های این منطقه ویژه اقتصادی در سطح ملی و وزارتخانه ها دنبال می شود، اما بدون شک اجرا و بهره برداری از آن بیشترین عایدات را به سبب نزدیکی، برای این شهرستان خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرری به دلیل نزدیکی به پایتخت، برخورداری از ظرفیت های کلان صنعتی، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیروی کار و سرمایه گذاران توانمند، ظرفیت بالایی برای استقرار مناطق صنعتی و اقتصادی دارد.

زمانی ادامه داد: اکنون باید برنامه ریزی مناسب بتوان به راهکارهایی برای بهره برداری مناسب و گسترده از استقرار منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی شهرری رسید.

فرماندار ویژه شهرستان ری به استقرار بیشترین حجم انبارها و سردخانه های کشور در این شهرستان اشاره و اعلام کرد: به‌دنبال بیشترین بهره‌برداری از منافع و عایدات اقتصادی و تحول‌آفرین منطقه ویژه اقتصادی استان تهران در محدوده سرزمینی این شهرستان هستیم.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بنا نیست به فعالیت صنعتی بپردازد بلکه شرایط تجارت و فعالیت اقتصادی در سطح استان تهران و شهرستان ری و چه بسا دیگر استان ها را تسهیل می کند، این منطقه به علت قرار گرفتن در کنار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ظرفیت بالایی برخوردار است.

این مسئول یادآور شد: برای راه اندازی و بهره برداری از این ظرفیت کلان، به زیر ساخت های وسیعی نیاز هست که تمامی آن در سطح وزارتخانه های مربوطه مانند وزارت نیرو، اقتصادی و دارایی و صمت دنبال می شود و شهرستان ری نیز به دنبال کمک برای بهبود شرایط و تسهیل امور است.

به گزارش ایرنا، زمین ۲ هزار و ۸۵۰ هکتاری پیش بینی و تصویب شده برای احداث منطقه ویژه اقتصادی استان تهران در ضلع شرقی فرودگاه امام خمینی (ره) در ۲ بخش شمالی و جنوبی اتوبان تهران- قم قرار گرفته است.