افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

رونمایی از پوستر دومین عهدواره «چله مهدویت» در شهر ری

  • کد خبر : 16308
  • 30 مهر 1401 - 15:29
رونمایی از پوستر دومین عهدواره «چله مهدویت» در شهر ری
پوستر بخش خوشنویسی دومین دوره عهدواره «چله مهدویت» در شهرری رونمایی شد.

پوستر دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در بخش خوشنویسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهر ری در مصلی نماز جمعه رونمایی شد.

در این رابطه سیدحسن صفوی طی سخنان پیش از خطبه و در جمع مردم ولایتمدار و نمازگزاران شهرستان گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر لباس خادمی حضرت بقیه الاعظم (ارواحنا له الفدا) را بر تن ما پوشاند تا بتوانیم این عهدواره را در قالب یک برنامه فرهنگی و هنری با موضوع مهدویت برگزار نماییم.

وی در باره اهداف و محورهای این عهدواره هم گفت: دومین عهدواره سراسری چله مهدویت با هدف فعال سازی ظرفیت های مردمی و به منظور برپایی سلسله رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعات مهدوی برگزار می شود.

صفوی افزود: تاکید بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات هنری، ترویج آرمان مهدویت در قالب های هنری و رویدادهای میدانی و الگوسازی اقدامات شاخص در این حوزه، از دیگر اهداف این عهدواره است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با تشریح بخش های مختلف برگزاری این عهد واره در سطح استان به برگزاری بخش خوشنویسی ری اشاره کرد و گفت: شهرستان ری با برخورداری از هنرمندان بنام و مشهور در عرصه هنر خوشنویسی و قدمت تاریخی این هنر ارزنده و معنوی در سطح شهرستان متکفل برگزاری عهدواره در این بخش شده است.

دبیر دومین عهدواره چله مهدویت در بخش خوشنویسی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تجربه موفق اجرای این عهدواره در سال گذشته و با تکیه بر همکاری و مشارکت تشکل ها و نهادهای مردمی و حضور موثر و همه جانبه هنرمندان عرصه خوشنویسی می توانیم با خلق آثار فاخر و ماندگار در این رویداد معنوی، برگ زرین دیگری بر افتخارات فرهنگ و هنر شهرستان بیفزاییم.

گفتنی است دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» همزمان با سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر( عج) در 16 شهرستان استان تهران برگزار می شود که شهرستان ری در بخش «خوشنویسی» میزبان حضور هنرمندان و علاقمندان شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=16308
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط‌ عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.