افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024

ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در مسیر قله راگا فعالیتش را آغاز کرد

  • کد خبر : 16436
  • 02 آبان 1401 - 13:38
ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در مسیر قله راگا فعالیتش را آغاز کرد
ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان مستقر در مسیر قله «راگا» شهرستان ری همزمان با روز کوهنورد (۲۹ مهرماه) آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان مستقر در مسیر قله راگا که روز دوشنبه قرار گرفته، آمده است: این ستاد که متشکل از تعدادی از کوهنوردان داوطلب از سراسر کشور است با حمایت رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مسیر قله «راگا» مستقر شدند.

این گزارش می افزاید: پس از آنکه در زمستان ۸۵، در کوه های تهران حدود نفر جان خود را در منطقه توچال و کلکچال از دست دادند، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران تصمیم گرفت تا تشکیلاتی را جهت به حداقل رساندن کشته های کوه های شمال تهران راه اندازی کند.

در این گزارش آمده است: از جمله وظایف این تیم پرسش برنامه کوهنوردان و اطلاع از وضعیت آمادگی جسمانی و پوشاک و تجهیزات کوهنوردان است.

این گزارش آورده است: افرادی که به منطقه وارد می شوند، توسط تیم ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار می گیرند، بدین معنی که از لحاظ مناسب بودن پوشاک، تجهیزات و اصول اولیه کوهنوردی، مخاطب را سنجیده و بنا به مورد تذکر دهند و آنها را راهنمایی کنند.

از دیگر وظایف این تیم پخش بروشورهایی هستند که توسط هیات کوهنوردی تهیه و از طریق گروه در اختیار آنان قرار می گیرد، این بروشورها به بالا رفتن آگاهی عمومی کوهنوردان کمک می کند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: اعضای تیم ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان، در هنگام حضور در پایگاه اطلاع رسانی، به افراد مبتدی آموزش هایی مانند طریقه استفاده از باتون، گام برداری درست، زمان مناسب اضافه یا کم کردن پوشاک-لایه بندی پوشاک و دیگر آموزش های مرتبط را ارائه می دهند.

قله راگا واقع در رشته کوه بی بی شهربانو در جنوب شرقی تهران و در منطقه شهرری قرار دارد و ارتفاع آن در حدود یکهزار و ۵۰۰ متر برآورد شده که مسیر دسترسی به این قله از جاده معدن امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=16436

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.