به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید زمانی روز چهارشنبه در جمع مدیران روابط عمومی دستگاهها و شورای اطلاع رسانی شهرستان ری افزود: برخی روابط عمومی را فرمان حرکت، برخی سکوی پرتاب و برخی دیگر نیز زنجیر ارتباط سازمان با مردم می دانند اما لازمه استفاده از تمامی توان روابط عمومی، برخورداری مدیران از سواد رسانه ای است.
وی یادآورشد: وظیفه من به عنوان فرماندار فراهم سازی زمینه فعالیت روابط عمومی و رسانه هاست و مدیران نیز باید در این زمینه توجیه شوند و به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری امکانات فراهم شود.
زمانی با بیان اینکه مسئولان شهرستان در اوج آمادگی هستند، اظهار داشت: انسجام ماست که دیگران را هم وادار به همکاری می کند از همین رو باید در زمینه اطلاع رسانی و رویکرد رسانه ای، نگاه منشجم و رو به جلویی داشت تا اخبار خوب از شهرستان منتشر شود.
سرمایه اجتماعی ابزاری برای ایجاد اعتماد عمومی است
سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید به سرمایه های اجتماعی توجه کنیم، گفت: سرمایه اجتماعی ابزاری برای ایجاد اعتماد است که می توان با آن در اجرای کارها به نتیجه رسید.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید در انتقال اطلاعات در سطوح مختلف موفق عمل کند تا موجب افزایش سرمایه اجتماعی برای جامعه و سازمان خود شود.
صفوی با بیان اینکه روابط عمومی باید فرصت را برای مردم و مخاطبان ایجاد کند تا درخواست عقلانی داشته باشند، ادامه داد: توده ها را تشخیص دهد و اگر یک روابط عمومی خوب توده ها را خوب تشخیص دهد می تواند در تولید محتوا و خبر نیز می تواند موفق عمل کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: روابط عمومی با یک خبرنگار متفاوت است و باید اتفاق را تجزیه و تحلیل کند، روابط عمومی با تبلیغات تفاوت دارد و تبلیغات بخشی از کار روابط عمویی و در حقیقت روابط عمومی هنر مردم داری است.