افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024
فرماندار ویژه شهرستان ری خبر داد:

اجرای ۱۱۰ برنامه فرهنگی مذهبی در هفته فرهنگی ری

  • کد خبر : 19506
  • 24 مهر 1402 - 17:19
اجرای ۱۱۰ برنامه فرهنگی مذهبی در هفته فرهنگی ری
ماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در هفته جاری، گفت: با اتکا به نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع)، ۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی در طول این هفته در شهرستان ری اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم ری، مهدی باب الحوائجی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی شهرستان ری که امروز در شبستان امام خمینی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت پر برکت حضرت عبدالعظیم (ع) در هفته جاری، اظهار داشت: فضای عمومی فرهنگی که در شهرری به واسطه امامزادگانی چون حضرت سیدالکریم (ع) وجود دارد، شرایط فرهنگی مناسبی را در این شهر حاکم کرده ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: شرایط فرهنگی شهرری در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگی و معنوی در استان تهران و حتی کشور بسیار موثر بوده و باعث شده که سیل زوار و عاشقان اهل بیت (ع) به این شهرستان سرازیر شود.

فرماندار شهرستان ری تأثیر شهرری در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار دانست و بیان کرد: شهرستان ری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بسیار موثر بوده است و دو هزار و ۹۵۳ فرزند ( شهید) خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده ،لذا حق بسیاری در انقلاب اسلامی دارد.

باب الحوائجی عنوان کرد: شهرستان ری محل انتشار علم و علوم دینی به واسطه وجود حوزه‌های علمیه و علمای بزرگ اخلاق که در این حوزه‌ها حضور داشتند، بوده است.

وی ادامه داد: این گوشه‌ای از خصوصیات شهرری است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری این شهر را به عنوان قبله تهران معرفی می‌فرمایند.

فرماندار شهرستان ری بیان کرد: حال با این تعاریف قبله تهران باید شرایطی ممتاز و خاص داشته باشد. ما باید محتوای فرهنگی مربوط به زندگی مردم تلاش کنیم و آن را به سایر نقاط کشور و با استفاده از فضای معنوی موجود در این شهر نورانیت و معنویت را به اماکن دیگر انتشار دهیم و این شهر به عنوان یک مکانی که می‌شود از آن انرژی معنوی گرفت، بین مردم معرفی شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19506

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.