افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

روحیه جهادی باید به لایه های پایین مدیریت تسری یابد

  • کد خبر : 19494
  • 19 دی 1401 - 19:41
روحیه جهادی باید به لایه های پایین مدیریت تسری یابد
نماینده مردم اسلامشهر، تهران ری، شمیرانات و پردیس در مجلس با بیان اینکه ایجاد نارضایتی برای مردم، به نظام و کشور ضربه می‌زند گفت: روحیه جهادی باید به لایه های پایین مدیریت تسری یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری،مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد نارضایتی از سوی مدیران و کارکنان ادارات برای مردم، به نظام و کشور آسیب و ضربه می زند.

شریفیان با گرامیداشت قیام ۱۹ دی و آغاز عملیات کربلای ۵ و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، افزود: با تغییر رویکرد در دولت و با روحیه جهادی و مردمی در راس دولت سیزدهم لازم است که این روحیه به لایه های میانی و به مدیران شهرستانی و کل، کارها در کشور تسری پیدا کند، یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالباتی که مردم از ما پیگیری میکنند، کم کردن بروکراسی اداری است که مردم در دستگاه های مختلف با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بنده بارها به صورت ناشناس به ادارات مختلف مراجعه و مشاهده کرده‌ام که مردم برای انجام امور اداری که طی یکی دو روز می توان انجام داد بیش از یکماه معطل مانده اند، گفت: باید روحیه جهادی به لایه های پایینی مدیریت تسری یابد و موضوعات مردم با تدبیری حل و فصل شود، این نارضایتی هایی که در ادارات برای مردم ایجاد می شود می تواند ضربه زیادی به مردم و نظام وارد کند.

نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در بسیاری از امور با ابداع، خلاقیت، نوآوری و تغییر رویکرد در ادارات و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نخبگان در عرصه های مختلف، می توان در نحوه خدمات دهی ادارات به مردم تغییر ایجاد و از روزمرگی در انجام مسئولیت ها کاست و از همه مهمتر با خدمات رسانی بهتر زمینه جلب رضایتمندی مردم را به وجود آورد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر در شیوه خدمات رسانی در ادارات بیان کرد: مدیران ادارات باید به سمتی حرکت کنند که بتوانند برخی موضوعات را با شیوه حکمرانی و ابداع و نوآوری مدیریت کنند و با استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش بنیان در حوزه های پیشران و خدماتی موضوعات را به نتیجه برسانند و بخشی از مشکلات مردم را برطرف سازند.

شریفیان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اداری خط قرمز دولت مردمی فسادستیز است، تصریح کرد: فساد اداری که خیلی هم کم هست اما باعث نارضایتی مردم شده، باید با نیروهایی که نیاز به پایش دارند و خسته هستند و خدمات مطلوب را به هر دلیلی انجام نمی دهند برخورد شود، باید با عوامل ایجاد نارضایتی مردم در ادارات برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده مردم اسلامشهر در مجلس با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها افزود: خیلی از مسائل و موضوعات کلانی که بیش از ده سال بلاتکلیف مانده را با نشست بین دو رئیس اداره مرتبط می توان حل و فصل کرد، یکسری از موضوعات تکلیف قانونی است پروژه هایی در شهرستان وجود دارد که باید دو دستگاه کنار هم بنشینند و مسائل را رفع کنند که متاسفانه عدم تعامل و همکاری بین آنها به ضرر مردم است.

شریفیان با اشاره به احصاء نظام مسائل شهرستان اسلامشهر، اضافه کرد: احصاء نظام مسائل منطقه نقشه راهی است که زیرساخت های شهرستان که چندین سال عقب مانده، تدوین و اولویت بندی و در جلسات مختلفی که با روسای ادارات داشتیم در حد مقدورات احصا شده، نیاز به بروز رسانی دارد تا در چارچوب این نظام مسائل مطالبات از مسئولین امر انجام شود.

وی به سفر ۱۰ وزیر دولت سیزدهم در شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: وزرا و مدیران استانی که به شهرستان اسلامشهر سفر کرده‌اند، از نزدیک مسائل و دغدغه های مردم در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی، امنیتی و… را لمس و مورد پیگیری قرار دادند که خوشبختانه بسیاری از مشکلات منطقه با این سفرها مورد رسیدگی قرار گرفته و برطرف شده است.

نماینده مردم اسلامشهر در مجلس خاطرنشان کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر با توجه به مسائل و مشکلات منطقه مصوبات و دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته که برای بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و تکمیل پروژه مترو جنوب غرب استان تهران و پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان اعتبارات خوبی تخصیص داده شد که با پیگیری مدیران ادارات و تحقق مصوبات سفر شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر منطقه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.