افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024

امام جمعه باقرشهر و کهریزک: رسالت بسیج ، تلاش در راستای جهاد تبیین است

  • کد خبر : 1185
  • 05 آذر 1400 - 22:50
امام جمعه باقرشهر و کهریزک: رسالت بسیج ، تلاش در راستای جهاد تبیین است
امام جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: امروزه شبهه‌هایی نسبت به انقلاب و دین به وجود می‌آورند و حرکت الهی امام و ارزش‌های نظام را تحریف می‌کنند که اگر این تحریف‌ها را روشنگری کرده و بدعت را ازبین ببریم جهاد تبیینی را اجرا کرده‌ایم که یکی از رسالت‌های بسیج است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری ، حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک با اشاره به موضوع خطبه‌های هفته گذشته و بیان روایتی از امام رضا«سلام‌الله‌علیه» که از لسان نورانی رسول خدا«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» نیز نقل شده بود، گفت: روز قیامت بنده قدم از قدم برنمی‏دارد تا اینکه از چهار چیز از وی سؤال می‌شود.

خطیب جمعه باقرشهر اضافه کرد: از عمرش که در چه سپری ساخته؟ جوانیش که در چه راهی صرف کرده؟ از مالش که از کجا آورده و به چه مصرفی رسانده؟ و از دوستی‏ ما اهل‏ بیت‏.

امام جمعه بخش کهریزک بیان داشت: اگر فردی در بازپرسی قیامت نتواند بگوید که درآمدش و مالی که جمع کرده از حلال بوده است، از آن بازپرسی رد نمی‌شود، تازه جواب هم بدهد واز درآمد حلال ومشروع هم باشد باید پاسخ بدهد که چگونه و کجا خرج کرده است.

حجت الاسلام استیری تصریح کرد: مال حرام، مانع بزرگی برای رستگاری انسان به شمار می‌رود، در این دنیا بی‌برکت و در آخرت هم خداوند متعال قسم خورده است که از حقّ مردم و از ظلم ظالم نخواهد گذشت.

خطیب جمعه باقرشهر و کهریزک گفت: پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» در آخرین لحظات حیات و در حالی که بیماری ایشان وخیم بود، چشم‌ها را باز کردند و فرمودند عایشه هفت دینار از بیت‌المال نزد توست، بیاور و به علی برسان.

حجت الاسلام استیری تاکید کرد: همه باید از حلال بودن درآمد خود اطمینان حاصل کنند و در مسألۀ حقّ‌النّاس دقیق و جدی باشند به‌خصوص در زمان حاضر که به‌دست آوردن مال حلال سخت‌تر شده، لزوم تلاش برای آن بیش‌تر احساس می‌شود.

وی افزود: پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» می‌فرمایند: زمانی بر مردم می‌رسد که باکی از حلال یا حرام بودن درآمد خود ندارند.

خطیب جمعه بخش کهریزک گفت: متأسفانه در زمان حاضر، رباخوردن و ربادادن، عادی شده است و بعضی مثل اینکه بخواهند با حیله‌های شرعی موش را آب بکشند و بخورند، ربا می‌خورند.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک بیان داشت: رشوه‌خواری‌ و رشوه‌دادن نیز چنین است، معمولاً انجام کارها و فیصله‌دادن پرونده‌ها و گشودن گره‌ها، بدون پارتی‌بازی یا بدون رشوه مشکل است و زیر میزی مرسوم شده در اسلام چیزی به نام زیر میزی نداریم.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»به امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: ای علی! مسلمان‌ها پس از من با تمسّک به حیله‌های شرعی، حرام خدا را حلال می‌شمارند؛ شراب را به نام نبیذ، رشوه را با عنوان هدیه و ربا را به اسم معامله می‌خورند.

حجت الاسلام استیری با نقل روایتی از امام علی(علیه السلام) اظهار داشت: به خدا سوگند، اگر عالم هستی را به من بدهند و بگویند یک ظلم و یک حقّ‌النّاس کن و یک پوست جو را به ناحق از یک مورچه بگیر، من که علی هستم حاضر نیستم چنین کاری ‌کنم.

خطیب جمعه بخش کهریزک گفت: گران‌فروشی، احتکار، غشّ در معامله، فروش کالاهای نامرغوب به عنوان جنس خوب و نظایر آن که در کسب و کارها فراوان است، مال انسان را حرام می‌کند.

حجت الاسلام استیری ضمن تبریک روز بسیج بیان داشت: به فرمان حضرت امام(رحمة الله علیه) بسیج در چنین روزی تشکیل شد، اگر تنها فایده نهضت و انقلاب فقط به وجود آمدن بسیج بود کفایت می‌کرد چه بسا انقلاب برکات بسیاری برای مردم ما داشته است.

امام جمعه بخش کهریزک گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری بسیجیان باید الگوی خود را امیرالمومنین(علیه السلام) قرار دهند و اولین بسیجی امام علی(علیه السلام) است.

وی افزود: در خطبه‌های نهج البلاغه امام علی(علیه السلام) از رزمندگان و بسیجیان در اسلام بسیار یاد کرده و ویژگی‌هایی از ایشان گفتند که اولین آن عشق به جهاد و شهادت است.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک تاکید کرد: بسیجی همیشه و در همه جا عاشق جهاد و شهادت است و در زمان ۸ سال دفاع مقدس امام عزیز ما وقتی ندا می‌دادند بسیجیان از گوشه و کنار کشور لبیک می‌گفتند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(علیه السلام) در خطبه دیگری می‌گویند رزمندگان صدر اسلام زمانی که به جهاد دعوت می‌شدند مثل شتری که با شوق به سمت بچه خود می‌دود به سمت جهاد رفتند و مصداق این مورد را در ۸ سال دفاع مقدس دیدیم.

حجت الاسلام استیری گفت: وظیفه امروز بسیجیان ما این است که در بحران‌های به وجود آمده حضور پررنگ داشته باشند.

امام جمعه بخش کهریزک با اشاره به ویژگی دیگر بسیجیان گفت: طبق گفته امام علی(علیه السلام) بسیجیان و رزمندگان صدر اسلام سنن الهی را احیا کرده و از بدعت‌ها دوری می‌کردند.

حجت الاسلام استیری تصریح کرد: امروزه شبهه‌هایی نسبت به انقلاب و دین به وجود می‌آورند و حرکت الهی امام و ارزش‌های نظام را تحریف می‌کنند که اگر این تحریف‌ها را روشنگری کرده و بدعت را ازبین ببریم جهاد تبیینی را اجرا کرده‌ایم که یکی از رسالت‌های بسیج است.

وی در پایان تاکید کرد: فضای مجازی با وجود تمام خوبی‌ها بلای بسیاری از خانواده‌ها شده است، بسیجیان باید وارد عرصه شده و جهاد تبیینی را اجرا کنند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=1185

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.