افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 6 July , 2024

تامین آب و برق مهمترین مشکل واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد

  • کد خبر : 12943
  • 12 مرداد 1401 - 14:04
تامین آب و برق مهمترین مشکل واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد
در جریان برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری در شهرک صنعتی شمس آبادکه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری برگزار شد ، اغلب واحدهای تولیدی و مسئولان حاضر، مشکلات را مربوط به تامین زیر ساخت های اساسی از جمله آب و برق اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگ ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری واقع شده و بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی را در خود جای داده است.

هفتمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری، در این شهرک صنعتی برگزار و مشکلات مربوط به ۶ واحد تولیدی بررسی شد.

حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در این جلسه ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جلساتی منتهی به تداوم فعالیت چرخ تولید در این شهرک صنعتی شود.

وی در ادامه در پاسخ به گلایه یکی از واحدهای تولیدی در خصوص نبود دستگاه آزمون مورد نظر در سازمان استاندارد و متوقف شدن فعالیت آن گفت: سازمان استاندارد نباید در تامین امکانات مورد نیاز برای اجرای آزمون ها، روند تولید یک واحد صنعتی را متوقف سازد.

به نقل از مدیران این واحد تولیدی لباس و کفش ایمنی ، به علت تغییر مکان، ملزم به دریافت مجوز جدید از سازمان استاندارد است و با وجود سپری کردن تمامی آزمون ها، در مرحله اجرای آزمون سر  خوردگی(لیز بودن) کفش های خود متوقف شده است.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی مشکلات و موانع فعالیت ۶ شرکت تولیدی، در خصوص حفر ۲ چاه عمیق جدید، علاوه بر ۱۲ چاه سابق، تصمیم گیری شد تا به این طریق یکی از مشکلات زیر ساختی شهرک صنعتی شمس آباد رفع شود.

لزوم خانه کارگران در نزدیکی محل کار

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با مطلع شدن از کمبود نیروی کار برای شهرک صنعتی شمس آباد با وجود ظرفیت بالای اشتغال آن به علت سختی تردد، گفت: باید منزل مسکونی کارگران در کنار و نزدیکی محل کار آنان فراهم شود.

وی رویکرد دولت سیزدهم را در اجرای نهضت ملی مسکن خانه دار شدن کارگران برشمرد و تلاش برای تامین مسکن در نزدیکی شهرک را اقدامی موثر برای جذب نیروی کار و رفع مشکل کمبود نیروی شهرک صنعتی شمس آباد اعلام کرد.

زمانی شهرک صنعتی شمس آباد را ظرفیت بی نظیری برای شهرستان ری معرفی کرد و افزود: در صورت رفع موانع زیر ساختی پیش روی این شهرک، می تواند زمینه گسترش و تداوم فعالیت واحدهای صنعتی آن را فراهم ساخت.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=12943

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.