افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024

خطبه های نماز جمعه شهر قیامدشت

  • کد خبر : 2464
  • 27 آذر 1400 - 22:35
خطبه های نماز جمعه شهر قیامدشت
امام جمعه موقت قیامدشت گفت: ایران در شرایطی بار دیگر به‌پشت میز مذاکره بازگشته که در دور اول (مذاکرات ۸آذر) دو سند از طرف وزارت خارجه کشورمان برای قرار گرفتن به‌عنوان پایه توافق‌های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حجت الاسلام والمسلمین دستورانی امام جمعه موقت قیامدشت اظهار داشت: ایران در شرایطی بار دیگر به‌پشت میز مذاکره بازگشته که در دور اول (مذاکرات ۸آذر) دو سند از طرف وزارت خارجه کشورمان برای قرار گرفتن به‌عنوان پایه توافق‌های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت.

خطیب جمعه موقت قیامدشت ادامه داد: با این‌حال کشورهای اروپایی از این دو طرح استقبال نکرده و بیان کردند ایران به‌دنبال زیاده‌خواهی است و درخواست‌های ایران از جامعه جهانی واقعی نیست.

حجت الاسلام دستورانی گفت: آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد که باید تبعات سیاست‌های متحدانش را در نوع رفتارشان با ایران برعهده بگیرد و با آن‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: دولت آمریکا هم‌اینک اعلام می‌کند شاید نتواند سیاست‌های رژیم صهیونیستی در خصوص نوع برخورد با تأسیسات هسته‌ای ایران را با سیاست آمریکا در بازگشت به‌برجام هماهنگ کند.

امام جمعه موقت قیامدشت گفت: البته در جلسات و مذاکراتی که بین دو طرف برگزار می‌شود، همواره بر حق رژیم صهیونیستی در حمله و یا ایجاد خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای تأکید می‌شود و مقصر نامیدن ایران در عدم موفقیت مذاکرات احیای برجام و متعاقباً مقصر شناساندن ایران به افکار عمومی جهان در نابودی این توافقنامه بین‌المللی و نهایتاً اجماع‌سازی جهانی علیه ایران، در ادامه با تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مصادف خواهد شد.

حجت الاسلام دستورانی بیان داشت: یکی از درس‌های اساسی زیارت عاشورا تبیین فرایند دشمنی و توطئه جریان طاغوت با ارزش‌های الهی و رهبران الهی است.

وی اضافه کرد: جریان طاغوت برای از بین بردن ارزش‌ها و رهبران الهی از ترور سه‌مرحله‌ای استفاده می‌کند که شامل ترور شاخص‌ها، ترور شخصیت‌ها و ترور شخص‌ها می‌شود.

حجت الاسلام دستورانی اظهار داشت: آنچه باید در برابر این ترورها انجام گیرد، راهبُرد تبیین در سه بُعد تبیین شاخص‌ها، تبیین شخصیت‌ها و تبیین شخص‌ها است.

وی اضافه کرد: آنچه در مقام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تحقق یافت همین راهبرد سه‌بُعدی است به‌طور مثال خطبه فدکیه مواضع سیاسی حضرت فاطمه(س) علیه نظام حاکم و سرزنش مصادره‌کنندگان فدک و خلافت را دربردارد.

امام جمعه موقت قیامدشت تصریح کرد: در این خطبه بر ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و دوری از تفرفه و نفاق، ذیل پذیرش امامت و ولایت اهل بیت(ع) تأکید شده است.

حجت الاسلام دستورانی گفت: این خطبه به‌دلیل دربرداشتن مجموعه‌ای از معارف در زمینه‌های توحید، معاد، نبوت و بعثت پیامبر اسلام(ص)، عظمت قرآن، فلسفه احکام و ولایت، از نفیس‌ترین میراث‌های دینی حضرت فاطمه(س) معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=2464

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.