افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024

سهم شهرری از ساخت مسکن قرارگاه جهادی چند واحد است؟

  • کد خبر : 19420
  • 29 آذر 1401 - 15:38
سهم شهرری از ساخت مسکن قرارگاه جهادی چند واحد است؟
شهردار تهران گفته که ذیل قرارگاه مسکن جهادی قرار است سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن در پایتخت ساخته شود؛ اما سوال اینکه سهم شهرری (منطقه ۲۰ تهران) در جنوب تهران با بافت فرسوده متراکم چند واحد است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران چندی پیش به خبرنگاران گفت: سال قبل قرارگاه جهادی مسکن را در تهران راه اندازی و تاکنون بیش از ۴٠٠ هزار واحد تفاهم کردیم که بخشی از آن شروع شده است و بناست حداقل سالانه ١٨٠ هزار واحد مسکن را برای مناطق مختلف تهران داشته باشیم.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

طبق آمار موجود شهرری از فرسودگی چهار هزارو ۸۲۸ پلاک مسکونی رنج می برد؛ مساحت محدوده شهری منطقه ۲۰ (شهرری) ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است که ۱۳۷ هکتار از این مساحت در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

کلنگ زنی و ساخت واحدهای مسکونی در تهران طی ماه های گذشته به صورت مستمر و ذیل برنامه شنبه های امید و افتخار انجام می شود اما سوال اینجاست که چند واحد مسکونی در این منطقه از تهران ساخته می شود؟ پیش از آن باید به این سوال پاسخ داده شود که ساخت واحد های مسکونی در ری با چه مشوقی صورت می گیرد.

سهم شهرری از ساخت مسکن قرارگاه جهادی چند واحد است؟

چرا ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر تهران جذاب شده است؟

بر طبق وظایفی که در حوزه ساخت و ساز در قرارگاه جهادی مسکن بر عهده شهرداری تهران قرار داده شده، این نهاد وظیفه تسهیل در امور را به ویژه در حوزه صدور پروانه دارد.

مطابق با قانون جهش مسکن که در مهرماه سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم برای تولید چهار میلیون مسکن در سال مصوب شد، سهم شهر تهران سالانه تولید ۱۸۰ هزار واحد مسکن در قالب قرارگاه جهادی مسکن است که در این راستا برای احیای بافت فرسوده و در کنار آن تولید مسکن مشوق هایی برای مردم و سرمایه گذاران درنظر گرفته شده است.

در این راستا و بنابر اعلام سازمان نوسازی شهر تهران به عنوان متولی این امر در پایتخت، شهرداری عوارض صدور پروانه را رایگان کرده است و دولت هم ۴۵۰ میلیون تومان وام می‌دهد.

همچنین حق‌الزحمه‌ ناظر سازمان نظام مهندسی، ۵۰ درصد تخفیف دارد و مساحت ملک اگر بیشتر از صد متر باشد یک طبقه تشویقی به مالک تعلق می‌گیرد.

از سوی دیگر ملک‌ اگر بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر و خانه های کناری نوساز باشند و امکان تجمیع نباشد تا چهار طبقه تراکم داده می شود.

در صورتی‌ که چند خانه فرسوده در یک بن‌بست با هم توافق کنند که تجمیع شوند، کل مساحت بن‌بست را هم شهرداری به آنها رایگان هدیه می دهد، ضمنا تراکم هم برای آنها محاسبه می شود.

همچنین اگر مساحت کل‌ چند ملک در صورت تجمیع به ۴۰۰ متر برسد، شهرداری به سازنده ۲ طبقه تشویقی هدیه می‌دهد.

مشکل دیگر بحث تامین پارکینگ است که برای حل این مشکل شهرداری در اغلب ملک‌های فرسوده که قواره‌ آنها کوچک است و نمی توانند پارکینگ تهیه کنند، با ساخت پارکینگ‌های محلی برای آنها جبران می‌کند.

سهم شهرری از ساخت مسکن قرارگاه جهادی چند واحد است؟

آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در ری طی سال جاری

در این رابطه سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری آغاز به ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی در ری کلید می خورد.

وی اظهار داشت: این ساخت و ساز با استقبال شهروندان روبرو شده و به به نظر بیش از این ها تعداد واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

ناظم رضوی این را هم گفت که بنابر این استقبال آغاز ساخت پنج هزار واحد در شهرری تا آخر امسال رقم بخورد و در این مورد استقبال انبوه سازان را شاهد بودیم.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی مسکن در تهران ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی آغاز کرد که سهم شهرری از این مورد کلنگ زنی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بوده است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19420

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.