افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024

ضرورت جلوگیری از انحراف در احیای جهاد سازندگی

  • کد خبر : 2916
  • 07 دی 1400 - 14:10
ضرورت جلوگیری از انحراف در احیای جهاد سازندگی
احیای جهاد سازندگی، موضوعی است که جهادگران را خوشحال می‌کند ولی با توجه به اینکه فعالیت جهاد، مردمی است لذا ساختار دولتی شدن آن باید به شکلی باشد که تغییری در اهداف و ماهیت آن ایجاد نشود که جهادگران با ثبت کمپینی خواستار آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، یکی از مطالباتی که از چندی پیش در سامانه فارس من به ثبت رسیده است مربوط به نگرانی‌هایی درباره احیای جهاد سازندگی است، این کمپین تحت عنوان «ضرورت جلوگیری از انحراف در احیای جهاد سازندگی» که بیش بیش از ۷۰۰ آن را حمایت کرده‌اند به ثبت رسیده است.

حمید محمدی که خود یکی از جهادگران و ثبت کنده این سوژه است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران درباره این موضوع اظهار کرد: در ابتدای دولت رئیسی بحثی تحت عنوان احیای جهاد سازندگی مطرح شد که هم مطالبه رهبری و هم نگاه شخص رئیس جمهور است. جهاد کشاورزی با همان تعریفی که با دستور امام خمینی شکل گرفت یعنی نیروهای مردمی پای کار رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و روستاها بیایند.

وی گفت: با توجه به اینکه دولتی بودن فعالت های مردمی ممکن است آسیب زا باشد لذا جهادگران طی جلساتی پیشنهاد شکل گیری یک شورای عالی که رئیس جمهور رئیس ان باشد و همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی هم در این شورا عضو باشند.

ثبت کننده سوژه افزود: این پیشنهاد به شورای عالی امور استخدامی کشور رفت تا مصوب شود که وزارت کشاورزی به موضوع ورود کرده و پیشنهاد داد که اسم شورای عالی جهاد سازندگی به شورای عالی جهاد سازندگی و امور عشایری تغییر پیدا کند ممکن است این هدف و راهبرد را داشته باشند که بعد ادعا کنند که این شورای جزئی از سازمان امور عشایری و زیر مجموعه وزارت کشاورزی است.

‌محمدی با اشاره به اینکه شورای عالی جهاد سازندگی باید فرابخشی باشد، بیان کرد: باتوجه به اینکه فعالیت‌های جهادی محدود به حوزه خاصی نیست و در بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن، آب و… که احساس نیاز شده ورود کرده است لذا اگر شورای عالی جهاد سازندگی در ذیل یکی از وزارتخانه ها تعریف شود فعالیت‌های ان‌ها محدود به اختیارات آن وزارت خانه خواهد بود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که دبیرخانه ای شورای عالی که قرار است متولی امور جهاد سازندگی باشد به صورت فرابخشی تعریف شود و مجموعه ای در ریاست جمهوری و با نظر خود رئیس جمهور باشد نه یکی از وزارت خانه ها متولی کار شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=2916

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.