افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024

اعلام نظر کارشناسی بازپرس حادثه اخیر در کانال آب ری – ورامین تا هفته آینده

  • کد خبر : 5758
  • 09 اسفند 1400 - 10:44
اعلام نظر کارشناسی بازپرس حادثه اخیر در کانال آب ری – ورامین تا هفته آینده
دادستان شهر ری درباره حادثه اخیر کانال آب ری- ورامین گفت: تا هفته آینده نظر کارشناسی بازپرس پرونده رسماً اعلام شده و مسئولانی که در زمینه ایمن‌سازی کانال کم‌کاری کرده باشند احضار خواهند شد.

سرپوشیده کردن در تمام‌مسیر وجود ندارد و گاهی حصارها و نرده کشی‌ها دستخوش سرقت قرار می‌گیرد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه گفت: حدود یک ماه و نیم پیش در فرمانداری ری جلسه‌ای داشتیم و با توجه به تکالیفی که ابلاغ شده، دنبال طرح‌هایی هستیم که به لحاظ اعتباری و سرعت اجرا، عملیاتی کنیم.

شهریاری تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که داریم قرار است، دو هزار و 250 متر در محدوده شهرک نظامی و خاورشهر طرح خود را ارائه دهیم که اعتبار آن از طریق شهرداری منطقه 20، فرمانداری ری و محل اعتبارات جاری شرکت آب منطقه‌ای تهران تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار ویژه می‌توانیم از هفته آینده تجهیز کارگاه و اجرای عملیات ایمن‌سازی را شروع کنیم.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: سالانه بیش از 500 میلیون تومان از محل اعتبارات نگهداری و تعمیرات شبکه‌های آبی را صرفاً بابت ایمن‌سازی هزینه می‌کنیم ولی این حجم از عملیات اجرایی با این مبالغ امکان پذیر نیست ضمن آنکه طبق استانداردهای فنی باید کانال‌ها روباز باشد.

شهریاری با بیان اینکه در حاشیه کانال، علاوه بر مسکونی مجوزهای تجاری هم صادر شده است، گفت: باتوجه به شرایطی که به واسطه مجاورت با منطقه مسکونی و توسعه شهرها و روستاها به ما تحمیل شده، ناگزیر از ایمن‌سازی هستیم و باید در محدوده شهری ایمن‌سازی را برای پیشگیری از حوادث انجام دهیم.

وی در ادامه تأکید کرد: هرگونه دخل و تصرفی که باعث بروز اختلال در روند بهره‌برداری باشد قابل قبول نیست و از هر طرحی که به لحاظ بحث‌های فنی تأیید شود که مشکلی برای بهره‌برداری انتقال آب ایجاد نکند، استقبال می‌کنیم.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته با همه شهرداری‌های استان تهران مکاتبه انجام دادیم که طرح‌های خود را برای بالابردن سرانه فضای سبز، ایمن‌سازی و مبلمان شهری در مجاورت کانال‌ها ارائه دهند که حریم کانال را در اختیارشان قرار دهیم اما غیر از شهرداری پاکدشت هیچ‌کدام از شهرها استقبال نکردند.

اعتراض آب منطقه‌ای به ایمن‌سازی موقت توسط دهیاری

حسین توکلی کجانی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به خانواده داغدار کودک غرق شده در کانال ری – ورامین اظهار داشت: متولی اصلی کانال خط انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران، شرکت آب منطقه‌ای تهران است که با توجه به حساسیت موضوع، فرمانداری ری و شهرداری تهران نیز برای ایمن‌سازی این مسیر آماده همکاری هستند.

وی افزود: حدود چهل روز پیش در آخرین جلسه‌ای که در رابطه با پیگیری این موضوع با حضور مسئولان مربوطه در فرمانداری تشکیل شد، مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای تهران طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد و فرمانداری نیز 10 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: شهرداری و دهیاری‌ها چندین مرتبه در برخی نقاط حادثه‌خیز، ایمن‌سازی موقت انجام داده‌اند اما وقتی فعالیت‌ها بدون نظارت آب منطقه‌ای باشد، نسبت به اجرای فعالیت‌ها اعتراض می‌کنند لذا باید خودشان طرح دائمی و کاملی را با در نظر گرفتن نکات فنی و صرفه اقتصادی ارائه دهند.

توکلی با بیان اینکه دستگاه‌ها بر اساس مسئولیتی که دارند باید پاسخگو باشند، تأکید کرد: هر شخص و دستگاهی که نسبت به ایمن‌سازی این مسیر و به خطر انداختن جان انسان‌ها کوتاهی کرده باید پاسخگوی عملکردش باشد.

اداره کانال‌ها اجازه فنس کشی کانال در امین‌آباد را صادر نکرد

آمنه شب کوکا در جمع خبرنگاران و با اشاره به سقوط کودک خردسال در کانال آب اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی در راستای حصارکشی کانال ری – ورامین با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای تهران برگزار شده اما هنوز هم طرح مشخصی برای دال گذاری در محدوده این کانال از سوی این اداره ارائه نشده است و شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به نداشتن حفاظ این کانال بزرگ انتقال آب در حاشیه شهرها و روستاها پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته فرمانداری شهرستان ری 50 درصد هزینه‌های اجرای طرح ایمن‌سازی حریم ری – ورامین را تأمین می‌کند، افزود: با این حال هنوز شرکت آب منطقه‌ای در خصوص ایمن‌سازی، نبود اعتبارات لازم را مطرح می‌نماید.

بخشدار مرکزی ری اضافه کرد: اداره کانال‌های شرکت آب منطقه‌ای حتی در سال‌های گذشته فنس کشی این کانال توسط دهیاری امین‌آباد را تجاوز به حریم کانال عنوان کرد و اجازه این کار هم صادر نکرد.

وی با اشاره به اینکه دادستانی شهرستان ری هم به موضوع ایمن‌سازی حاشیه کانال ری – ورامین ورود کرده است، بیان داشت: بر اساس جلساتی که با شرکت آب منطقه‌ای و دادستانی داشته‌ایم عدم حصار کشی به اطراف این کانال از سوی اداره کانال‌ها ترک فعل محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=5758

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.