افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

افتتاح دو مرکز مشاوره هنگام ازدواج با حضور معاون بهداشت دانشگاه در شهرستان ری

  • کد خبر : 18407
  • 09 آذر 1401 - 10:15
افتتاح دو مرکز مشاوره هنگام ازدواج با حضور معاون بهداشت دانشگاه در شهرستان ری
با حضور دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دو مرکز مشاوره هنگام ازدواج فدائیان اسلام و خانم شوکت علی اکبری در شهرستان ری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، با حضور دکتر علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سعید تاملی معاون فنی و دکتر محمدرضا قیوم زاده معاون اجرایی، دکتر عباس مزینانی،مدیر گروه واحد سلامت روانی، اجتماعی اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه، دکتر علی تاجدار، سرپرست، دکتر آرمان مدرس معاون بهداشت و دکتر مجید دل آور معاون اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، حجت السلام حسن عامری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری، مهندس علی کلهر شهردار، دکتر امین بابایی بخشدار کهریزک و مهندس محسن کریمی، رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 20، مراکز مشاوره هنگام ازدواج فدائیان اسلام و شوکت علی اکبری در شهرستان ری افتتاح شد.

در ابتدای مراسم دکتر علی تاجدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در این مراسم گفت: مرکز مشاوره هنگام ازدواج فدائیان اسلام از مراکز مهم شبکه بهداشت شبکه بهداشت ری است که بخش آموزش آن شرایط مناسبی نداشت و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت بهداشت دانشگاه و تلاش همکاران شبکه بهداشت، مکان حاضر با توجه به استانداردهای آموزشی، در دو سالن مجزا، بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. تا زوجین جوان در شرایط بهتری آموزش های هنگام ازدواج را فراگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت فراوان و ایجاد دسترسی آسان برای عموم مردم شهرستان و بخصوص زوجین جوان مرکز دیگری نیز در بخش کهریزک و در مرکز خدمات جامع سلامت شوکت علی اکبری افتتاح و نیاز مردم شهرهای حسن آباد، کهریزک، باقرشهر و روستاهای قمصر،گل حصار و … را به این خدمات ارزشمند مرتفع می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: در این مراکز آموزشی زوجین در کلاس های مشاوره باروری و جنسی با تفکیک عروس و دامادها، مشاوره اخلاق، احکام، روانشناسی و حقوقی  شرکت می کنند.

 دکترعلیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک هفته بسیج و  میلاد حضرت زینب (س)  و روز پرستار گفت: امروز دو مرکز مشاورهنگام ازدواج در حوزه تحت دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری که یکی از آنها در مرکز فدائیان اسلام و دیگری در مرکز خانم شوکت علی اکبری در بخش کهریزک افتتاح شد.

وی گفت: مشاوره های هنگام ازدواج در شرایط کنونی که موضوع جمعیت یکی از چالش های کشور است بسیار اهمیت دارد و امیداوریم با مشاوره های خوبی که داده می شود بتوانیم عقب ماندگی های گذشته رشد نامناسب جمعیت را در سال های پیش رو جبران کنیم.

دکتر اولیائی منش گفت: قرارگاه جمعیت را به تبع قرارگاه کشوری در دانشگاه علوم پزرشکی تهران تشکیل شده است، رئیس دانشکاه بعنوان رئیس قرارگاه و معاون بهداشت دبیر این قرارگاه است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قانون مترقی و خوبی است و ما موظفیم بند به بند قانون را پیگیری کنیم. دانشگاه علوم پزشکی رتبه دوم کشور را از این لحاظ کسب کرده است. در علوم پزشکی تهران، با نمایندگان مجلس، مسئولان وزارت بهداشت جلساتی را در این خصوص داشته ایم، کمیته های مختلفی در معاونت های دانشگاه شکل گرفته و در حال پیگیری تمامی بندها هستیم تا اتفاقات و خبرهای بسیار خوبی برای نسل جوان، زوجین جوان و خانواده ها رقم بخورد و با خیال راحت فرزندآوری داشته باشند و آنها را بزرگ کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: شهرستان ری به دلیل وجود نگین حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) یکی از مقدس ترین مکان هااست. گستردگی شهرستان ری بسیار زیاد است و درحوزه های مختلف بهداشت و درمان نیازمند توجه بیشتری است. امروز افتتاح این واحد مشاوره هنگام ازدواج و بازدید از فعالیت های مراکز خدمات جامع سلامت، دیدار و گفتگو با همکاران در همین راستا  است و تلاش ها برای توسعه در بخش های بهداشت و درمان در سطح شهرستان از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18407

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.