افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

برگزاری ششمین همایش پیام آوران عاشورا 

  • کد خبر : 1906
  • 17 آذر 1400 - 14:50
برگزاری ششمین همایش پیام آوران عاشورا 
جانشین رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، گفت: اگر رزمندگان را قدرت سخت دوران دفاع مقدس بدانیم، بانوان، قدرت نرم و تاثیرگذار دفاع مقدس بودند اما تاکنون به گستره این نقش اصلی پرداخته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری،ششمین همایش پیام آوران عاشورا امروز چهارشنبه ۱۷ آذرماه با حضور مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس به ایراد سخنانی پرداخت و اظهار داشت: در نوشتارهای مختص به حضور بانوان در جبهه، بیشتر به بحث کمیت حضورشان اشاره می شود در حالی که حضور زنان در دفاع مقدس که چند شهیده و آزاده هم داشتند نه تنها با حضور مردان در دفاع مقدس قابل مقایسه نیست بلکه نشان دهنده نقش بانوان در دفاع مقدس هم نخواهد بود. اگر نقش بانوان در دفاع مقدس از مردان بیشتر نباشد، کمتر نیست.

به گفته وی، اگر رزمندگان را قدرت سخت دوران دفاع مقدس بدانیم، بانوان قدرت نرم دفاع مقدس بودند اما تاکنون به گستره این نقش اصلی پرداخته نشده است.

جانشین سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه گفتمان دفاع مقدس مرتبط با زنان را باید عرضه کنیم، این گفتمان را بی بدیل دانست و ادامه داد: تلاش در این حوزه باید صد چندان شود و در حوزه نرم افزاری باید تلاش بیشتری صورت گیرد. خانواده شهدا نسبت به خانواده رزمندگان مسوولیت افزون تر دارند. این مسوولیت بسیار سنگین است که به آن واقف هستم؛ خانواده شهدا باید حرمت شهید و خانواده شهید را هم به جامعه عرضه کنند و پاسدار خون آن شهید هم باشند.

امیر سرتیپ سهرابی با تاکید بر اینکه راهی به جز گفتمان دفاع مقدس برای تربیت جوانان نداریم، بیان کرد: این گفتمان شاید تکرار نشدنی باشد و تلاش در این حوزه باید صد چندان شود. مادران و همسران در دفاع مقدس از خود گذشتند تا فرزندان خود را پشتیبانی معنوی کنند.

وی ادامه داد: نقش خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس بی بدیل و بی مانند است و اندازه های این نقش را نمی توان با پیمانه های مادی اندازه گیری کرد. نقش حضرت زینب(س) انتقال پیام روز عاشورا به دنیا و آیندگان بود. نقش آن حضرت به عنوان پیام آور عاشورا از این جهت اهمیت دارد که اگر پیام رسانی ایشان نبود، از عاشورا خبری نداشتیم.

جانشین رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه نقش خانواده شهدا انتقال پیام و اهداف شهدا برای حال و آینده است، تاکید کرد: شباهت نقش خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس با پیام رسانی حضرت زینب(س) از بُعد فرهنگی و انتقال پیام شباهت زیادی دارد. وظیفه بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس هم انتقال پیام ارزش ها و گفتمان های دفاع مقدس به نسل حال و آینده است.

شهید یک انسان سالک است

به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش، حجت الاسلام روح الله حریزاوی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی راهی را گشود که مردان و زنان جامعه ما با سرعت به سمت ملکوت و حقیقت هستی حرکت کنند.

وی افزود: یکی از ماموریت های ما پیام آوری است و پیام های زیادی در وجود بانوان موج می زند.

حریزاوی با بیان اینکه برای معرفی شهدا نیازی به کرامت نداریم، تاکید کرد: حقیقت شهدا را باید معرفی کنیم چرا که آنها ره صد ساله را یک شبه پیمودند.

قائم مقام رییس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: در آستانه ایام فاطمیه هستیم و اگر قرار است پیام و روضه ای را منتقل کنیم، پیام ایشان است. چه بر سر بشر می آید اگر به چنین الگوهایی توجه نشود.

به گفته حریزاوی، مأموریت مادران شهدا در حال انتقال به خواهران شهدا و سپس نسلی به نام دختران شهید است که باید این مأموریت را به دست بگیرند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=1906

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.