افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

برگزاری کمیته بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت ری

  • کد خبر : 10112
  • 23 خرداد 1401 - 14:41
برگزاری کمیته بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت ری
با حضور دکتر علی تاجدار، سرپرست، دکتر آرمان مدرس معاون و مسئولین واحد های ستادی جلسه کمیته بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، با حضور دکتر علی تاجدار، سرپرست، دکتر آرمان مدرس معاون و مسئولین واحد های ستادی جلسه کمیته بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر علی تاجدار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شبکه بهداشت ری با اشاره کاهش فعالیت های مرتبط با بیماری کرونا، بر اهمیت توجه به موضوع بیماری های غیرواگیر و عوارض آن تاکید و خواستار برنامه ریزی مدون برای برنامه های آموزشی ویژه همکاران در واحدهای ارائه دهنده خدمت، آموزش و اطلاع رسانی های عمومی در این خصوص برای عموم مردم شد.

در ادامه معصومه جنتی سرپرست واحد غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: در سالهای اخیر تغییر در شیوه های زندگی و صنعتی شدن جوامع به همراه عاداتی از قبیل کم تحرکی، تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات، آلاینده های هوا و آب و… به همراه پاندمی کرونا  سبب افزایش بروز و شیوع بیماریهای غیرواگیر و همچنین عدم دریافت مراقبت های بهداشتی و درمانی لازم از سوی بیماران شده است که مداخله مناسب جهت رفع مشکلات فعلی در این حوزه مستلزم مشارکت تمامی واحدهای ذینفع ستادی و محیطی می باشد

وی ادامه داد: تشکیل کمیته غیرواگیر با هدف آشنایی واحدهای ستادی با گستره فعالیت های واحد غیرواگیر و همچنین نقش مهم و تاثیرگذار همکاری واحدهای ستادی دیگر به فراخور هر برنامه در پیشبرد و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده هر برنامه انجام شد.

در ادامه نشست اعضای کمیته بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ایده ها و پیشنهادهای خود را در مسیر تحقق اهداف این کمیته مطرح کردند.

بخش های اصلی برنامه های واحد غیرواگیر به شرح زیر می باشد:

1-برنامه غربالگری نوزادان (روتین ،متابولیک ارثی و شنوایی نوزادان )

2-مراقبت ژنتیک اجتماعی با تاکید بر تالاسمی و فنیل کتونوری

3-ماده 48 ،منع تبلیغات کالاها وخدمات آسیب رسان به سلامت

4-پوکی استخوان

5-برنامه سوانح و حوادث (ترافیکی ،چهارشنبه سوری ، غرق شدگی ، مسمومیت باگاز مونوکسید کربن )

6-مراقبت از دیابت ، فشارخون و بیماریهای قلبی و عروقی

7-پیشگیری و ثبت سرطانها

8-بیماریهای مزمن تنفسی و آسم

 

 

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=10112

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.