افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024

تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان

  • کد خبر : 18547
  • 12 آذر 1401 - 15:43
تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان
شهرداران شهرستان ری، به مناسبت روز جهانی معلولان از مناسب سازی شهرها سخن گفته و بر الزام ساخت مبلمان شهری برای استفاده معلولان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، ۱۲ آذر مصادف با سوم دسامبر، به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است تا توجه به این جامعه در بخش های مختلف یادآورشود.

شهرها بر اساس قانون و البته وجدان انسانی باید به محیطی قابل استفاده برای تمامی اعضای آن تبدیل شوند، تعدادی از ساکنان شهرها، بدون شک افراد کم توان و ناتوانی هستند که توانایی استفاده از امکانات شهری در شرایط عادی را ندارند، از همین رو قانونگذار شهرداری ها مکلف به مناسب سازی اماکن و معابر عمومی کرده است.

شهرداری ها بزرگترین نهاد خدمت رسان در سطح شهرها به شهروندان هستند از همین رو باید برای تامین شرایط بهره مندی تمامی ساکنان، اقدامات قانونی، اخلاقی و انسانی لازم را فراهم سازند.

شهرستان ری با پنج بخش، ۶ شهرداری دارد که شهرری در محدوده جغرافیایی و مدیریتی شهرداری تهران قرار دارد و منطقه ۲۰ پایتخت به شمار می آید.

خبرنگار مرکز استان تهران ایرنا به مناسبت روز جهانی معلولان، به سراغ شهرداری های شهرستان ری رفت تا از چند و چون روند مناسب سازی فضاهای شهری برای اعضای این جامعه جویا شود.

تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان

الزامات شهر جدید، مناسب سازی را می طلبد

حسین کلهر شهردار کهریزک به خبرنگار ایرنا درباره خدمات رسانی به جامعه معلولین گفت: تمامی بناها و فضاهای جدید شهری در زمان ساخت باید اصول الزامی برای مناسب سازی را رعایت کنند تا عموم مردم قادر به استفاده از آن باشند.

کلهر افزود: شهر برای همه مردم است و باید فضاها و بناهای آن را به گونه ای ایجاد و احداث کرد که تمامی گروه ها و اقشار قادر به استفاده از آن باشند. بر همین اساس شهرداری کهریزک مناسب سازی فضاهایی که به تازگی ایجاد و احداث می شود را در دستور کار قرار داده است.

کلهر اظهار داشت: بدون شک فضاهای شهری باید برای استفاده سالمندان و معلولان مناسب باشد و این رویکرد در طرح مناسب سازی کهریزک نیز دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: به تمامی بدنه اجرایی و عمرانی شهری تاکید شده است که در نقاط مورد تردد سالمندان و کم توانان فضاها باید اصول مناسب سازی را داشته باشند.

تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان

پیگیری مستمر برای اجرای مناسب سازی

شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد فشافویه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون تمامی پروژه ها طبق روال قانون برای تسهیل امور مردم مناسب سازی می شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه پیاده رو سازی و همسطح سطح معابر و اماکن عمومی از سال های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

یعقوبی اعلام کرد: این دستورالعمل برای تمامی اماکنی که شهرداری حسن آباد فشافویه مسئولیتی در اجرای آن دارد، اجرا می شود و برای دیگر بناها و اماکن در این حوزه نیز، ابلاغیه و شیوه نامه های لازم ارسال می شود.

شهردار حسن آباد فشافویه تاکید کرد: تمامی سعی و تلاش این نهاد تسهیل آمد و شهر شهروندان و مناسب سازی فضای شهری برای مندی همه ساکنان آن است.

تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان

استانداردها را اجرا می کنیم

حسین قضاتلو شهردار باقرشهر نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه کلی و خاصی در حوزه مناسب سازی نداریم، اما در اجرای طرح ها، استانداردها را اجرا می کنیم.

وی بیشترین اقدامات انجام گرفته در حوزه مناسب سازی را پیاده رو سازی و همسطح کردن معابر دانست و از اجرای ۲ طرح پارکینگ مختص کم توانان و معلولان خبر داد.

قضاتلو اضافه کرد: شهرداری در ۲ بخش صدور پروانه ساختمانی و نظارت بر رعایت دستورالعمل های مربوط به مناسب سازی، این بحث را دنبال می کند و تاکید بر اجرای رمپ در ورودی ساختمان ها و نصب آسانسور دارد.

شهردار باقرشهر به دیگر اقدامات در همین زمینه اشاره کرد و گفت: رنگ جای پارک مختص معلولان، جدول چینی، سنگ فرش با خط بریل و اجرای اسناد بالا دستی ابلاغی در تمامی پروژها و نظارت بر حسن اجرای آنها از جمله این اقدامات است.

پیش بینی مناسب سازی در طرح هادی شهر قلعه نو

ایرج گودرزی راد شهردار قلعه نو نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: قلعه نو از شهرهای تازه تاسیس است و بافت روستایی دارد و در اجرای طرح ها و پروژه های جدید، مناسب سازی باید لحاظ شود.

وی افزود: در طرح هایی که در قلعه نو بناست اجرا شود، استانداردهای مناسب سازی را در سطوح مختلف از جمله ترافیک، بافت فرسوده و اجرای معابر پیگیری می کنیم.

گودرزی یادآورشد: شهر قلعه نو علاوه بر مناسب مشکلات دیگری نیز دارد اما با این وجود امسال بودجه ای برای پیاده رو و همسطح سازی معابر منظور پیش بینی شده است.

شهردار قلعه نو با بیان اینکه اقدامات لازم برای اصلاح و مناسب سازی پیاده روها آغاز و قرارداد آن منعقد شده است، گفت: باید بخشی از پیاده رو را به این افراد اختصاص داد و در ساخت و سازها نیز مقید به اجرای استانداردها و دستورالعمل ها بود.

وی با بیان اینکه پروژه شاخصی برای مناسب سازی نداریم تاکید کرد: در طرح هادی شهری قلعه مناسب سازی به جد لحاظ شده و در اجرای طرح ها نیز رعایت می شود.

گودرزی یکی از اقدامات انجام گرفته برای بهسازی معابر به منظور تردد معلولان و سالمندان را فراهم سازی فضای مناسب برای تردد در مسیر قلعه نو تا قبرستان برشمرد و بهترین شرایط برای این معبر را اجرای پل عابر پیاده برقی در همین نقطه اعلام کرد که لازمه آن تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار است.

تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان

شهر باید برای همه شهروندان مناسب باشد

حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به صورت دائم در دست پیگیری و اجرا قرار دارد.

وی اظهار داشت: مناسب سازی در سطح شهر قیامدشت باید در ۲ بخش بافت سابق و سازه های جدید اجرا شود که هر ۲ بخش در دستور کار قرار دارد.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: مناسب سازی و اصلاح بافت قدیمی که از قبل احداث شده و استانداردهای مناسب سازی رعایت نشده، هزینه بر است اما به تدریج بهسازی و اصلاح می شود.

شهرار قیامدشت بخش دیگر اجرای مناسب سازی را مربوط به بناها و اماکن جدید دانست و از الزامات مدیران پروژه، پیمانکاران و مجریان آنها به رعایت رمپ های ورودی و نصب و راه اندازی آسانسور خبر داد.

وی ادامه داد: در سند بالادستی موضوع مناسب سازی تمامی بخش های عمومی شهر پیش بینی شده است و بر همین مبنا در اجرای همه پروژه ها و سنگ فرش های بریل، دستورالعمل ها با جدیت دنبال می شود.

تاکید شهرداران ری بر الزام مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولان

رعایت حقوق معلولان در شهرری

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ شهر تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از جدیت در رعایت حقوق معلولان در شهرری خبر داد و گفت: در همین زمینه ۱۷ تابلوی علائم افقی ویژه پارک معلولان در سطح نواحی نصب شده است.

وی اضافه کرد: خط کشی و آشکار سازی معابر، جایگاه های مناسب برای پارک وسایل نقلیه ویژه معلولان و جانبازان طبق استانداردهای اعلامی سازمان حمل و نقل عمومی و ترافیک نیز از جمله اقدامات انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18547

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.