افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی؛ دستور کار ویژه مسئولان استان تهران

  • کد خبر : 12465
  • 03 مرداد 1401 - 12:41
جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی؛ دستور کار ویژه مسئولان استان تهران
صیانت و حراست از زمین‌های زراعی و باغی شهرستان های استان تهران با پیشگیری از تغییر کاربری این زمین‌ها و همچنین برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی، امسال به طور ویژه در دستور کار مسئولان این استان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان تهران با تخریب بناهای غیرقانونی و آزاد سازی زمین ها، طی روز های اخیر با قلع و قمع ۲۱۷ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های  کشاورزی دماوند ادامه یافت و سرپرست جهاد کشاورزی این شهرستان در تشریح آن گفت :در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی در روستای سربندان طی دستور دادستان شهرستان دماوند با حضور ماموران گشت امور اراضی جهاد کشاورزی دماوند و عوامل انتظامی ۲۱۷ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب شد.

محمد حیدری ادامه داد: در این تغییر کاربری‌های غیر مجاز ۲۰۰ مورد دیوار کشی و ۱۷ مورد بنای کامل و نیمه کاره تخریب شد.
وی افزود: در این عملیات در مجموع بیش از ۱۱ هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی دماوند آزادسازی شد.

آزادسازی  بیش از ۱۷ هکتار زمین کشاورزی رباط کریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم نیز با اشاره به حفظ اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری آن، گفت: با تخریب ۱۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی، حدود ۱۷/۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

علی عباسی اظهار داشت: ۱۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجازاراضی کشاورزی شامل (دیوار کشی، بنا و محوطه سازی) یک مورد بنا به مساحت ۶۰ مترمربع و یک مورد کانکس وآلاچیق به مساحت۲۰مترمربع به همراه محوطه سازی در روستاهای حصارمهترو پرندک شهرستان تخریب ومنجر به آزادسازی حدود ۱۷/۵هکتار از اراضی کشاورزی شد.

وی ادامه داد: این دیوارکشی ها و بناهای درحال ساخت غیرمجاز، پیش از این توسط ماموران اداره امور اراضی و گروه گشت حفاظت اراضی شهرستان رباط کریم شناسایی و دستور توقف عملیات آن ها صادر شده بود.

این مسئول  ازشهروندان رباط کریمی خواست در صورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغها، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی؛ دستور کار ویژه مسئولان استان تهران

بیش از ۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی دماوند آزادسازی شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از قلع و قمع ۱۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی هاشمک و سرخ چشمه این شهرستان خبر داد وگفت:در این راستا ۱۲۹ مورد دیوار کشی، ۱۸ مورد بنای غیر مجاز، ۲مورد فنس کشی، ۲ مورد استخر، ۱ مورد محوطه سازی، ۱ مورد کانکس، ۲ مورد آلاچیق و ۱ مورد سکو تخریب و در مجموع بیش از ۱۸ هکتار آسازی سطح انجام شد.

محمد حیدری  از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد تخلف در این زمینه  موضوع را به دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

آزادسازی بیش از ۳۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پیشوا

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پیشوا نیز گفت: به دنبال تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی پیشوا، ۳۲ هزار و ۶۰۰مترمربع از این اراضی آزادسازی شد.

وحید رحیمی افزود: در راستای اجرای مفاد قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و همچنین دستورات قضایی صادره از سوی دادستان شهرستان در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی شهرستان تعداد ۵۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد.

وی ادامه داد: این ساخت و سازها شامل ۳۳مورد دیوار، محوطه سازی، بنای ویلایی درحال ساخت و استخر تفریحی مربوط به روستای معین اباد از توابع بخش مرکزی بود که قلع و قمع شد.

جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی؛ دستور کار ویژه مسئولان استان تهران

تخریب ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: با تخریب ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز، بیش از ۲۷هزارمترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

جبرائیل برادری افزود: در راستای مقابله قاطع و اثر گذار با تغییر کاربری های غیرمجاز، ۱۲ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در اراضی کشاورزی روستای قلعه نو از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری تخریب شد.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضایی، ۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از این اراضی آزادسازی شد.

تخریب ۱۷ بنا و دیوار کشی غیرمجاز در پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از تخریب ۱۷ بنای ویلایی و دیوار کشی که به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان درحال احداث بود، خبر داد و گفت:این ساخت وسازهای غیرمجاز شامل بنای ویلایی، دیوار کشی، استخر و محوطه سازی بودکه قلع و قمع شد.

به گفته محمد قریشی، با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز ۳ هکتار از اراضی زراعی وباغات منطقه آزاد سازی شد.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۰۵ هکتار از اراضی طی سه ماه گذشته با ارزش تقریبی چهار هزار و ۸۱ میلیارد تومان در استان تهران آزادسازی شد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=12465

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.