افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

دستگیری سارق محله گیشا تا دستگیری موادفروشان شمس آباد

  • کد خبر : 1282
  • 07 آذر 1400 - 20:50
دستگیری سارق محله گیشا تا دستگیری موادفروشان شمس آباد
در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران آبستن حوادث و جرائم مختلفی است. هر روز تماس های زیادی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می شود.

از این پس در بسته ای خبری به گوشه ای از این مأموریت ها، حوادث و جرائم خواهیم پرداخت.

بازداشت سارقان محله گیشا

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: «با وقوع سرقت‌های متوالی منزل در غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم عملیات کلانتری‌های مستقر در غرب تهران قرار گرفت. با رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات محلی مأموران کلانتری ۱۳۷ نصر به دست آوردند که راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس، سرقت‌هایی را انجام داده اند.

گشت زنی‌های انتظامی برای دستگیری متهمان افزایش یافت و تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری شب گذشته، متهمان را هنگام سرقت از یک خانه در خیابان گیشا مشاهده کردند. متهمان پس از مشاهده گشت انتظامی کلانتری از محل متواری شدند که در یک تعقیب و گریز پلیسی یکی از سارقان پس از اقدامات فنی و پلیسی دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

اما متأسفانه دو سارق دیگر از دستان پلیس فرار می‌کنند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری این افراد و همچنان کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.»

از دستگیری سارق محله گیشا تا دستگیری موادفروشان شمس آباد

انهدام باند سارقان لوازم خودرو

در ادامه سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: «شب گذشته ۶ آذرماه، مأموران کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در جنوب تهران در حال گشت زنی بودند که به یک خودرو پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین مشکوک شدند. متهمان پس از مشاهده مأموران کلانتری بلافاصله با خودرو متواری شدند که در یک تعقیب و گریز چند کیلومتری با شلیک چند تیر هوایی و ایجاد ترافیک مصنوعی دستگیر شدند.

در بازرسی از خودرو سارقان مقدار زیادی لوازم مسروقه از جمله ضبط و باند، تلفن همراه و چند جعبه ابزار کشف شد. سارقان که سابقه زندان هم داشتند پس از انتقال به کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات داخل خودرو در جنوب تهران اعتراف کردند.»

در شهر ری رخ داد: از دستگیری گوشی قاپ شهر ری تا دستگیری مواد فروشان شهرک صنعتی شمس آباد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری سه خبر پلیسی از شهر ری را شرح داد، او گفت: «در پی وقوع چند فقره گوشی قاپی در شهر ری، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۱ شهر ری قرار گرفت. با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی مشخص شد سرقت‌ها توسط ۲ جوان با یک دستگاه موتور سیکلت با پلاک مخدوش انجام شده که مشخصات ظاهری سارقان و موتور سیکلت در اختیار تیم‌های گشتی و عملیاتی قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان در ادامه با اشاره به اینکه نقاط آلوده و جرم خیز تحت پوشش مأموران قرار گرفت، گفت: عوامل تیم عملیاتی کلانتری در حال گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت هندا دو ترک به مشخصات سارقان تحت تعقیب مشکوک می‌شوند که این افراد به محض مشاهده مأموران متواری شده و طی تعقیب و گریز ضربتی یکی از متهمان دستگیر و برای بررسی‌های تخصصی به کلانتری منتقل شدند. متهمی که دستگیر شد دارای سابقه بوده و به موبایل قاپی با همدستی سارق متواری اعتراف و تا کنون ۹ مال باخته، متهم را مورد شناسایی کردند.»

از دستگیری سارق محله گیشا تا دستگیری موادفروشان شمس آباد

در ادامه سرهنگ جلیلیان عملیات پلیسی دیگری را که در شهر ری رخ داده بود را تشریح کرد و گفت: «تیم عملیات کلانتری ۱۷۶ حسن آباد فشافویه با رصدهای میدانی موفق به شناسایی دو تن از سوداگران مرگ در شهرک‌های صنعتی شمس آباد شدند. مأموران با پوشش پلیسی وارد محل حضور خرده فروشان شدند و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۲ مواد فروش را دستگیر و در بازرسی از متهمان حدود ۵۰۰ گرم تریاک در ۵۰ بسته آماده فروش کشف کردند.»

فرمانده انتظامی شهرستان ری در آخرین خبر پلیسی ۲۴ ساعت گذشته که در شهر ری رخ داده بود، گفت: «چند فقره زورگیری در نقاط مختلف شهرستان ری توسط ۲ موتور سوار رخ داد که با توجه به اعلام شهروندان و مطلع شدن پلیس از این موضوع، رسیدگی به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳۱ شهر ری قرار گرفت. تحقیقات اولیه مأموران حاکی از آن بود که متهمان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت هوندا پس از زاغ زنی و سوژه یابی، با تهدید سلاح سرد، تلفن همراه مال باختگان که اغلب مردان جوان بودند را سرقت می‌کردند.

پس از دریافت مشخصات ظاهری متهمان، گشت زنی‌های هدفمند پلیس در نقاط مختلف شهر ری آغاز شد تا اینکه روز گذشته مأموران کلانتری شهر ری موفق به شناسایی موتورسواران شدند. پس از توقیف موتورسیکلت و دستگیری متهمان، هر ۲ متهم در تحقیقات تکمیلی به ۶۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر در سطح شهرستان ری، غرب و مرکز تهران اعتراف کردند.»

از دستگیری سارق محله گیشا تا دستگیری موادفروشان شمس آباد

کشف ۶۱ فقره زورگیری در تهران

در پایان سرهنگ سیدعلی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از کشف 61 فقره زورگیری در تهران خبر داد و گفت: «در پی گزارش قاپ زنی و زورگیری‌های سریالی در شمال غرب تهران، دستورات ویژه برای شناسایی و پیگیری سریع پرونده صادر شد. در این مأموریت ضربتی تیم ویژه ای از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و با بررسی علمی سرنخ‌های موجود یکی از عاملان اصلی این سرقت‌ها را چهره زنی و مورد شناسایی قرار دادند.

با شناسایی مخفیگاه جدید متهم شناسایی شده، نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و کارآگاهان، متهم را در مخفیگاهش در محدوده خیابان شوش دستگیر کردند. متهم دستگیرشده به ۶۱ فقره سرقت با همکاری همدستش در شمال غرب تهران اعتراف کرد و گفت که همدستش پس از آخرین سرقت به جنوب کشور گریخته است.

 با شناسایی پاتوق متهم متواری مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز تا اینکه روز گذشته متهم پس از مراجعت به شهر تهران در یک عملیات پلیسی در پاتوقش دستگیر شد. تحقیقات درباره این پرونده در حالی ادامه دارد که ۶۰ شاکی برای پیگیری شکایت خود به این پایگاه مراجعه و متهمان را شناسایی کرده اند.»

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=1282

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.