افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

رونمایی از پوستر عهدواره چله مهدویت

  • کد خبر : 5146
  • 02 اسفند 1400 - 8:06
رونمایی از پوستر عهدواره چله مهدویت
پوستر بخش خوشنویسی عهدواره چله «مهدویت» با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان ری و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، سید حسن صفوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، هدف اصلی این عهدواره را فعال سازی ظرفیت های مردمی به منظور برپایی سلسله رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوعات مهدوی عنوان کرد.
صفوی به فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات هنری، ترویج آرمان های مهدویت در قالب های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی اقدامات شاخص در این حوزه تاکید کرد.
وی افزود: هنرمندان خوشنویس می توانند حداکثر 3 تصویر با کیفیت از آثار خود را به این جشنواره ارائه دهند.
آثار عهدواره مهدویت در شاخه های خطوط قدیم (کوفی، نسخ، نستعلیق، شکسته و ثلت) و خطوط جدید (معلی، سفیر، کرشمه و..) با موضوعات «نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت»، «تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی»، «عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت»، «انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی مهدی موعود (عج)»، «بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه»، «مصونیت بخشی در مواجه با انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت» و «جایگاه منجی در مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی» از دهه مبارک فجر تا 15 اسفند 1400 به پست الکترونیکی shahrerey.tehran@farhangmail.ir ، یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی ahdvare40.ir و یا از طریق پیام رسان واتساپ به شماره 09381661745 ارسال کنند.
رتبه اول این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم ، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه سوم نیز، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
نخستین عهدواره سراسری «خوشنویسی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، فرمانداری ویژه شهرستان ری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، انجمن خوشنویسان شهرری و مشارکت برخی دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان ری به صورت کشوری برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=5146

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.