افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024
نماینده مجلس:

قوه مقننه همسو با دولت برای ایجاد شفافیت تلاش می‌کند

  • کد خبر : 9627
  • 04 اردیبهشت 1401 - 14:59
قوه مقننه همسو با دولت برای ایجاد شفافیت تلاش می‌کند
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس گفت: قوه مقننه همسو با دولت برای ایجاد شفافیت و عدالت در کشور تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، سید علی یزدی خواه روز یکشنبه در شورای اداری شهرستان ری افزود: دولت سیزدهم با عملکرد قابل تقدیر در حوزه کرونا، آزادسازی سواحل و حاشیه رودخانه ها و بهبود تجارت خارجی، اقدامات بزرگی برای خدمت رسانی به مردم انجام داد.

وی یادآور شد: در بودجه سال جاری نیز خانواده های کم مصرف از پرداخت هزینه آب و برق معاف شدند و در مقابل هزینه خانواده های پر مصرف افزایش یافت در حالی که در گذشته چنین نبود.

یزدی خواه اظهار داشت: در زمان طرح تثبیت ساعت ها در طول سال که در آخرین روزهای سال گذشته به تصویب رسید، وزارت نیرو اعلام کرد که در صورت تصویب با ۲ هزار مگاوات کمبود برق مواجه خواهیم شد.

نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به این مساله بنا شد، پس از بررسی شرایط، دولت یک ساعت از ساعت کاری بعد از ظهر ادارات بکاهد تا به این طریق در مصرف برق نیز صرفه جویی صورت گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس طی سال گذشته چند بحث کلیدی را تصویب کرد، ادامه داد: یکی از این مباحث تدبیری برای جوانی جمعیت و تحکیم خانواده بود، اکنون بیشترین امید برای تغییر وضعیت کنونی به متولدان دهه شصت با ازدواج و فرزند آوری است چون جمعیت بالایی در این گروه سنی داریم.

یزدی خواه خاطرنشان کرد: تمام سیاست های تنظیم خانواده متکی بر کاهش فرزند آوری بود، از همین رو مشوق ها، تسهیلات و امتیازات مختلفی برای تشویق خانواده ها به فرزند آوری پیش بینی کردیم.

این نماینده مجلس گفت: یکی دیگر از مباحثی که مصوب شد، شفافیت حقوق و دریافتی افراد بود، پرداخت بیمه کارگران فصلی و مدیریت تعارض منافع بود تا به این ترتیب از انتساب افرادی که منافعی دارند، جلوگیری شود.

وی به پیش بینی بودجه قابل توجهی در بودجه سال جاری برای تکمیل طراحی طرح هادی روستایی اشاره کرد و از تصویب الزام الکترونیکی سازی تمامی خدمات دستگاه ها و حذف امضای طلایی افراد خبر داد.

یزدی خواه به تصویب حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اشاره و اعلام کرد: بنا شد اختیار تخصیص این نوع ارز به تامین دارو و نهاده های دامی و نان در دست دولت قرار گیرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در کشور چندین سامانه الکترونیکی برای گمرک، ثبت اسناد، ثبت احوال، بانک، بیمه و نهادهای این چنینی وجود داشت که تصویب شد تا تمامی این سامانه ها به یکدیگر متصل شوند و به این طریق ارائه خدمات الکترونیک گسترده نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به تلاش برای تکمیل طرح های نیمه کاره از جمله بیمارستان فیروزآبادی، هفتم تیر و شبکه فاضلاب شهری تاکید کرد: تمام کارکنان در دستگاه های اداری در مواجهه با ارباب رجوع خویشتن دار باشند و نهایت متانت را به کار گیرند.

یزدی خواه به تصویب حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: برای افزایش بهره وری در این بخش، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی می توان از توانمندی و دانش این شرکت ها بهره گرفت از همین رو از تمامی شرکت های صاحب ایده و برنامه در این زمینه حمایت می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: باید متوجه بود که میزان فقر مطلق کنونی به مراتب کمتر از سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است در حالی که در فضای مجازی با سیاه نمایی، شرایط را به مراتب بدتر نشان می دهند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=9627

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.