افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024
مدیر کل ارشاد استان تهران در مراسم زنگ آغاز هنرستان موسیقی پسران:

هنرستان های موسیقی باید تقویت شوند/ راه اندازی ۲ هنرستان موسیقی در شهر ری

  • کد خبر : 15019
  • 02 مهر 1401 - 12:32
هنرستان های موسیقی باید تقویت شوند/ راه اندازی ۲ هنرستان موسیقی در شهر ری
محمد خراسانی زاده با تاکید بر تقویت هنرستان های موسیقی گفت: توجه به هنرستان های تهران یک اصل جدی در اداره ارشاد است و در همین راستا تلاش داریم در سال آینده ۲ هنرستان در شهر ری افتتاح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، سال تحصیلی هنرستان موسیقی پسران صبح امروز شنبه دوم مهرماه با به صدا درآوردن زنگ مدرسه توسط محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد؛  در مراسم آغاز سال تحصیلی هنرستان موسیقی پسران محمد الله یاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی، محمد خراسانی زاده مدیر کل ارشاد استان تهران و جمعی از هنرجویان و اساتید موسیقی حضور داشتند.

 

در این مراسم «محمد خراسانی زاده » مدیر کل ارشاد استان تهران با تسلیت اربعین و ایام پایانی ماه صفر گفت:  اتفاق مبارکی است که سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و عطر و بوی شهیدان آغاز می شود.

 

مدیر کل ارشاد استان تهران اظهار کرد: این یکصد و چهارمین باری است که سال تحصیلی در هنرستان موسیقی پسران آغاز می شود و همین برای اعتبار و ظرفیت موسیقی کفایت می کند ما در تهران پنج هنرستان داریم که پیشینه و دیرینه این هنرستان کمتر از 70 سال نیست، هنرستان کمال الملک دفتر خود کمال الملک بوده است و چهره های نام آشنایی در هنر ایران  در این هنرستان تربیت شدند.

 

وی تصریح کرد:  اگر بگویم یک اصل جدی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران وجود دارد و آن هم توجه به هنرستان های تهران است و در همین راستا تلاش داریم در سال آینده 2 هنرستان در شهر ری داشته باشیم که 70 درصد مسیر راه اندازی آن طی شده است، ما آماده پذیرش هنرجو در آنجا هستیم.

 

محمد خراسانی زاده گفت: معتقدیم اگر ما در عرصه موسیقی که نزدیک ترین مسیر به روح انسان است بر روی داشته های خود می ایستادیم امروز حال و هوای موسیقی مان بهتر از این بود. موسیقی اگر در مسیر خود پیش برود، بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ و هنر خواهد بود به خصوص موسیقی سنتی ما آن که در گوشه گوشه جهان جاری است و ما از آن غافل هستیم موسیقی ما در دنیا شناخته شده است و نسل های جدید ما آن را نمی شناسند. یکی از مهمترین مکان های ما برای عرصه موسیقی ایرانی همین هنرستان موسیقی است.

 

مدیر کل ارشاد استان تهران خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سال گذشته در هنرستان موسیقی دختران حضور پیدا کردید؛ این نشان اهتمام به موسیقی است و این در عرصه تربیت مهمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم چون برای آینده کشور ماست.

 

محمد خراسانی زاده با اشاره به شرایط کشور در روزهای اخیر گفت: این روز ها ملت ایران سوگوار و غمگین هستند اما راضی نیستند به بهانه سوگواری خانواده دیگری داغدار شود. اگر این سوء استفاده شناخته نشود و چهره های هنری این فضا را نشناسند ما در عرصه تربیت نسل آینده هنرمندان چگونه رفتار کنیم که هر جا حق هست، پیگیر باشند.

 

وی تاکید کرد:  باید هنرستان های موسیقی تقویت شوند و در این بستر آموزش هنرجوها آزمون و خطاها را داشته باشند و به این فرایند ویژه توجه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15019

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.