افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024
شهردار:

۲۰۰ میلیاردریال تجهیزات برای سرپوش کانال عباس‌آباد شهرری خریداری شد

  • کد خبر : 16746
  • 08 آبان 1401 - 9:58
۲۰۰ میلیاردریال تجهیزات برای سرپوش کانال عباس‌آباد شهرری خریداری شد
شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اعلام کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای سرپوشیده کردن کانال آبی عباس‌آباد خریداری شد که قرار است به زودی روی این کانال نصب شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، سیدمحمد ناظم رضوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ مبنی بر اینکه چه زمانی کانال آبی عباس آباد سرپوشیده می شود، گفت: تفاهم‌نامه سرپوشیده کردن کانال عباس‌آباد میان فرمانداری، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران منعقد و شهرداری منطقه ۲۰ موظف به تامین برخی ادوات و تجهیزات شد.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۲۰ پیش از امضای تفاهم‌نامه هم برای سرپوشیده کردن کانال همکاری داشته و در این زمینه دال‌هایی جهت ساخت پروژه و سرپوشیده کردن کانال تحویل داده است.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: سهم شهرداری منطقه ۲۰، از اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان بوده که تامین، دال ها خریداری شد و اکنون در انبار است.

وی ادامه داد: در صورت آماده سازی بالشتک‌های بتنی توسط شرکت آب و فاضلاب بر روی کانال، این اقلام نیز جهت ساخت تحویل می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از طرح در محله عباس‌آباد اجرایی شده و باقی پروژه نیز با هماهنگی دستگاه‌ها عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای عزم مدیریت شهری و منطبق بر مصوبه شورای شهر برای کمک به تسریع رفع این مشکل بود و شهرداری به کمک مجموعه آب و فاضلاب آمد اما این کمک نافی مسئولیت حقوقی شرکت آب و فاضلاب نیست.

وی اظهار امیدواری کرد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح تا ۲ ماه آینده به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۶۰ خورشیدی کانال انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین افتتاح شد؛ بیشترین طول این کانال در شهرستان ری واقع شده و با گذشت زمان و افزایش وسعت و جمعیت این شهرستان بخش هایی از این کانال که در مجاورت مناطق مسکونی قرار گرفته بدون حفاظ باقی مانده است؛ در واقع این کانال انتقال پساب تهدیدی بالقوه برای اهالی مناطق به ویژه کودکان محسوب می شود و فقط در ۲ سال اخیر شاهد غرق شدن چهار کودک چهار تا ۱۲ ساله در کانال عباس آباد بوده ایم.

شهردار منطقه ۲۰ تهران: ۲۰ میلیاردتومان تجهیزات برای سرپوش کانال عباس‌آباد تامین شد

تکمیل خط کندروی بزرگراه آزادگان در اردیبهشت ۱۴۰۲

ناظم رضوی همچنین با اشاره به تسهیل راه دسترسی برای شهروندان شهرری از محور آزادگان، اظهار داشت: کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان یکی از پروژه‌های ترافیکی و شریانی اصلی برای منطقه ۲۰ و شهرری است که در جهت سهولت تردد عابران و ترافیک عبوری شهروندان به همت شهرداری تهران در حال اجرا است.

وی افزود: طرح کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان از اردیبهشت‌ماه در منطقه ۲۰ و بخشی در ضلع شمالی و منطقه ۱۶ کلید خورده است.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان در حدود سه هزار و ۸۰۰ متر طول دارد و در محدوده خیابان شهید رجایی تا محدوده دسترسی به خیابان دستواره اجرا می‌شود که در این مسیر نیاز به سه ابنیه فنی دارد که در خیابان‌های شهید غیبی، شهید دستواره و در مسیر راه‌آهن اصلی تهران مشهد و خط ۱ مترو ساخته می‌شود.

به گفته ناظم رضوی، این طرح قطعاً ایمنی بیشتری را برای طی شدن فاصله خیابان‌های مجاور منطقه ۲۰ به همراه خواهد داشت و شرایط ایمن‌تری را نسبت به وضعیت فعلی به‌ویژه در زمان بارندگی و یخ زدگی معابر ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی ما برای افتتاح این طرح در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ است که امیدواریم به‌موقع به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران خاطرنشان کرد: طرح آزادگان بسیار عظیم و گسترده است و اعتبار کامل آن ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که نزدیک به ۴۰ درصد از این پروژه در محدوده منطقه ۲۰ و شهرری قرار دارد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران: ۲۰ میلیاردتومان تجهیزات برای سرپوش کانال عباس‌آباد تامین شد

کلنگ زنی بزرگترین پارکینگ زیرسطحی پایتخت در شهرری

شهردار منطقه ۲۰ همچنین گفت: عملیات احداث پارکینگ طبقاتی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان بزرگترین پارکینگ زیرسطحی شهر تهران با ظرفیت بیش از ۳هزار و ۵۰۰ خودرو به زودی و با حضور مسئولان شهری و استانی تهران آغاز می شود.

ناظم رضوی افزود: پارکینگ طبقاتی و مجموعه تجاری ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با ظرفیت بیش از ۳هزار و ۵۰۰ خودرو در زمینی به مساحت ۲۷هزار مترمربع و زیربنای تقریبی ۱۴۱هزار مترمربع با اعتبار بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث می شود.

وی با بیان اینکه آیین کلنگ زنی این پروژه فرامنطقه ای با حضور شهردار تهران همزمان با میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود، افزود: این پارکینگ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین پروژه های مورد نیاز شهروندان شهرری و زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) دارای ۵ طبقه منفی است.

به گفته ناظم رضوی، طبقات ۲تا ۵ به صورت پارکینگ، طبقه منفی یک به صورت فروشگاه زنجیره ای و طبقات همکف و اول به صورت تجاری احداث می شود.

این مسئول  با اشاره به اینکه کارگزار اصلی این طرح سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران است بیان کرد: با توجه به حجم زیاد تردد خودروها در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، عملیات احداث این طرح بزرگ به عنوان یکی از پروژه های تاثیرگذار برای روان سازی ترافیک و رفاه حال شهروندان به صورت مشارکتی اجرا می شود.

شهردار منطقه۲۰ یادآور شد: ساخت پارکینگ طبقاتی و عمومی یکی از دغدغه های این منطقه بود که با اجرای آن در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به زیرساخت های گردشگری و تسهیل تردد زائران کمک می شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=16746

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.