افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024
معاون فرماندار:

۲۱۴ پرونده تخلفات ساخت و ساز در شهرستان ری رسیدگی شد

  • کد خبر : 17214
  • 18 آبان 1401 - 13:00
۲۱۴ پرونده تخلفات ساخت و ساز در شهرستان ری رسیدگی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: در سه ماه گذشته ۲۱۴ پرونده تخلفات ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۹۹ این شهرستان رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، محمد بشارت افزود: در سه ماه گذشته ۲۱۴ پرونده تخلفات ساخت و ساز شهرستان ری در کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی شده است که نسبت به میانگین بازه های سه ماهه سال های گذشته بیش از ۳۳۰ درصد و نسبت به سه ماه اول سال بیش از ۶۴۸ درصد رشد داشته که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی اظهار داشت: پیش از این روند رسیدگی به پرونده های مربوط به حوزه تخلفات ساخت و ساز در محدوده روستاها و خارج از حریم شهرها طولانی بود که با تلاش همکاران و اعضای کمیسیون ماده ۹۹ شهرستان ری، همه پرونده‌های ارسالی به فرمانداری مورد رسیدگی قرار گرفت و آراء و نظریه های آن جهت اجرا ابلاغ شد.

بشارت تاکید کرد: رویکرد جدید علاوه بر آنکه از تجمیع و زمان بر بودن روند بررسی پرونده های تخلفات ساخت و ساز جلوگیری می‌کند، موجب کاهش تعداد پرونده ها در میان مدت و رعایت قوانین ساخت و ساز در شهرستان نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ساخت‌ و سازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسان نه تنها موجب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می‌شود، بلکه ساختار مبلمان شهری، شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری را با مشکل روبرو می‌کند.

براساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده و حریم شهر قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساخت‌وساز باید از شهرداری پروانه اخذ کنند، در غیر این صورت شهرداری با متخلفان به طور جدی و قاطع براساس قانون برخورد خواهد کرد.

شهرستان ری با پنج بخش و پنج شهر در جنوب تهران واقع شده است.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=17214

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.