افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

برگزاری جلسه آموزشی بیماری هاری و حیوان گزیدگی در بیمارستان شهدای هفتم تیر

  • کد خبر : 15777
  • 18 مهر 1401 - 12:07
برگزاری جلسه آموزشی بیماری هاری و حیوان گزیدگی در بیمارستان شهدای هفتم تیر
با حضور فاطمه اقدسی کارشناس زئونوز (بیماری های مشترک انسان و دام ) و حمید اسکندری مسئول اتاق درمان و پیشگیری از هاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، جلسه آموزشی بیماری هاری و حیوان گزیدگی ویژه کارکنان بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، با حضور فاطمه اقدسی کارشناس زئونوز (بیماری های مشترک انسان و دام )، حمید اسکندری مسئول اتاق درمان و پیشگیری از هاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و طاهره طلوعی مسئول کنترل عفونت بیمارستان شهدای هفتم تیر، جلسه آموزشی بیماری هاری و حیوان گزیدگی ویژه کارکنان این بیمارستان برگزار شد.

 روز شنبه 16 مهر ماه 1401 با حضور فاطمه اقدسی کارشناس زئونوز (بیماری های مشترک انسان و دام )، حمید اسکندری مسئول اتاق درمان و پیشگیری از هاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و طاهره طلوعی مسئول کنترل عفونت بیمارستان شهدای هفتم تیر، جلسه آموزشی بیماری هاری و حیوان گزیدگی ویژه کارکنان این بیمارستان برگزار شد.

فاطمه اقدسی کارشناس زئونوز واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این خصوص گفت: با هماهنگی بعمل آمده بین واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت ری و بیمارستان شهدای هفتم تیر در خصوص انجام خدمات فوری به مراجعین و بیماران حیوان گزیده و اهمیت اقدام اورژانسی برای این افراد، واکسن، همچنین سرم های هاری، ضد مار و عقرب به بیمارستان شهدای هفتم تیر تحویل داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت بیمارستان شهدای هفتم تیر، به عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش مصدومین ناشی از حوادث و تروما در شهرستان ری، این همکاری نقش موثری در درمان به موقع افراد حیوان گزیده و پیشگیری از فوت این افراد خواهد داشت و با این اقدام، زمان طلایی برای انجام مراقبت آنها از دست نخواهد رفت.

اقدسی گفت: همچنین در این جلسه،آخرین دستورالعمل های مربوط به حیوان گزیدگی، نحوه مراقبت و واکسیناسیون و … افراد حیوان گزیده، برای گروه های هدف ارائه دهنده خدمت در این زمینه در بیمارستان شهدای هفتم تیر، آموزش داده شد.

کارشناس زئونوز واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ادامه داد: براساس فرایند تعریف شده، همکاران اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر هرگونه مورد حیوان گزیدگی را به صورت فوری به نیروی کشیک ستاد شبکه بهداشت ( واحد بیماری ها ) اطلاع داده و همزمان اولین نوبت واکسن هاری در بیمارستان تزریق می شود. در صورت ترخیص فرد، برای دریافت نوبت های بعدی به مراکز تعیین شده شبکه بهداشت معرفی و در صورت بستری، ادامه خدمات در بیمارستان شهدای هفتم تیر انجام می شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=15777

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.