افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024
فرماندار ویژه ری در جمع نویسندگان:

افتخار می کنیم امت پیامبری هستیم که معجزه اش کتاب بود

  • کد خبر : 17764
  • 28 آبان 1401 - 17:02
افتخار می کنیم امت پیامبری هستیم که معجزه اش کتاب بود
مراسم تجلیل از نویسندگان و اهالی قلم شهرستان ری با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید زمانی در مراسم تجلیل از نویسندگان و اصحاب قلم شهرستان ری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی  در سرای محله استخر برگزار شد،  اظهار داشت: افتخار می کنیم امت پیامبری هستیم که معجزه اش کتاب بود و ما امت کتاب هستیم .

وی ادامه داد: نخستین دستوری که خداوند به پیامبر اکرم(ص) داد، خواندن بود و هر کس که با کتاب انس بگیرد عاقبت بخیر می شود چرا که  همه ما تربیت شده این کتاب هستیم و شکی در آن نیست.
زمانی در ادامه گفت: گاهی یک کتاب کوچک، مانند سوزن بانی است که مسیر قطاری با آن عظمت را تغییر می دهد و تعیین می کند.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه برخی کتاب ها زندگی انسان را تغییر می دهند، قرآن کریم را بزرگترین کتاب تغییر دهنده سبک زندگی و سرنوشت انسان دانست و افزود: تمامی شهدا و الگوهای بزرگی مانند شهید سلیمانی و امام خمینی(ره) نیز تربیت شده کتاب بزرگی مانند قرآن کریم هستند.
وی پرهیز از نا امیدی و تکیه بر خداوند متعال را از مهمترین تاکیدات قرآن برشمرد و خاطر نشان کرد: این مکتب و درس و الگوهایی مانند شهدا، همگی نور واحد هستند و از چنین چشمه ای، آب معرفت نوشیده اند.
زمانی افزود: در وجود امام راحل (ره) نیز ناامیدی وجود نداشت و وقتی در سختی ها به سراغش می رفتند می گفت: «مانند کسی که به دیواری تکیه داده باشد، به خداوند تکیه داده ام.»

فرماندار ویژه شهرستان ری اذعان کرد: هیچ کس نمی تواند ارزش و جایگاه نویسنده و کسانی که قلم به دست می گیرند و می نویسند را ترسیم کند و از این منظر، دین مبین اسلام برای کتاب و کتابخوانی و کسب سواد و معرفت احترام ویژه ای قائل است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم  و با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن تقدیر از نویسندگان شهرستان، از کتاب « قاسم حاج قاسم» با موضوع داستان زندگی شهید مدافع حرم « وحید زمانی نیا» نیز رونمایی و از «زینب مولایی» نویسنده آن تجلیل شد.

 

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=17764
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.