افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024

تشریح پروژه های عمرانی در سطح شهرستان از سوی فرماندار ویژه ری

  • کد خبر : 18694
  • 14 آذر 1401 - 16:14
تشریح پروژه های عمرانی در سطح شهرستان از سوی فرماندار ویژه ری
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، پروژه های عمرانی با تأمین بودجه از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید زمانی در تشریح این پروژه ها اعلام کرد: پیشرفت طرح های عمرانی بر زمین مانده شهرستان ری طی هشت ماه گذشته از سال جاری به ۳۴ درصد می رسد.
وی اظهارکرد: ۲۲ طرح عمرانی در سطح شهرستان ری وجود دارد که عملیات اجرایی آنها از سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز شده و در این سال ها فقط هفت طرح به بهره برداری رسیده و ۱۵ پروژه باقی مانده در دست اجرا است.
به گفته زمانی اعتبار اجرای این طرح ها از محل اعتبارات بلوکه شده مالیات بر ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان تامین شده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع هفت طرح با اعتباری بالغ بر ۲/۷ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری رسیده است و ۱۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان درحال اجرا است، همچنین ۹ پروژه جدید به مبلغ بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان از مرداد سال جاری برای اجرای عملیات عمرانی به دستگاه های تخصصی ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: از محل اعتبارات یاد شده تاکنون بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان در مجموع برای اجرای ۳۱ طرح تخصیص داده شده است.
زمانی به جزئیات این پروژه های عمرانی در سه بخش بهره برداری شده، در دست اجرا و مصوب شده اشاره و آنها را بدین گونه تشریح کرد:

▪️۱۵ طرح در دست اجرا:
تخریب و نوسازی مدرسه جواد الائمه خاور شهر است که با وجود آغاز عملیات عمرانی آن در آذرماه ۹۹، در ابتدای سال جاری پیشرفت آن به ۵۹ درصد می رسید و اکنون دارای ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی است. دیوار کشی ستاد فرماندهی انتظامی با یکصد میلیون تومان که اکنون عملیات عمرانی آن به پایان رسیده است. تخریب و نوسازی مدرسه شهید ثانی که در ابتدای سال جاری هیچ پیشرفتی نداشت اما با عقد قرارداد از تیرماه امسال، اکنون شاهد ۱۷ درصد پیشرفت است. احداث کلانتری علائین که عملیات عمرانی آن از آذر سال ۹۹ آغاز شده از دیگر طرح های عمرانی در دست اجرا است که در ابتدای سال جاری ۴۳ درصد پیشرفت داشت و اکنون ۶۳ درصدی عملیات عمرانی آن اجرا شده است. احداث سالن انتظار پزشکی قانونی از بهمن سال ۹۹ آغاز شد و تا ابتدای امسال ۵۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون شاهد اجرای ۸۰ درصد عملیات عمرانی است. احداث سردخانه پزشکی قانونی شهرستان ری است از سال ۹۹ آغاز شد و تا پایان سال گذشته پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی داشت که اکنون این عد به ۸۵ درصد رشد عملیات عمرانی رسیده است. بهسازی معابر شهرک های معلم و کوثر از آذر سال گذشته آغاز شد اما تمامی عملیات عمرانی و بهره برداری آن با یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار امسال انجام گرفت. اجرای عملیات تعریض جاده چرمشهر سه راهی حسن آباد تا زندان بزرگ که از اسفند سال ۹۹ آغاز شده و در ابتدای امسال ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که اکنون این رقم به عدد ۳۰ درصد پیشرفت می رسد. بهسازی معابر روستای کبیر آباد در اسفند سال ۹۹ آغاز شد و تا ابتدای امسال ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون شاهد ۶۰ درصد رشد عملیات عمرانی است. میزان پیشرفت عملیات بازسازی و بهسازی معابر روستای فتح آباد تا ابتدای امسال به ۳۰ درصد می رسید اما اکنون شاهد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. اجرای سرویس های بهداشتی بیمارستان هفتم تیر با وجود آغاز عملیات اجرای آن در اسفند سال ۹۹ اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل سازه و دیوارکشی مصلی خاورشهر از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده بود و تا ابتدای امسال ۳۰ درصد پیشرفت داشت. تعمیر، مرمت و بهسازی سالن ورزشی خاورشهر با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان که عملیات عمرانی آن از فروردین امسال آغاز شد و اکنون شاهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. روشنایی محور امین آباد غنی آباد در مرحله تهیه و برآورد اولیه قرار دارد و برای آن نیز ۷۴۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است. کمک به تکمیل ساختمان مجتمع قضایی شهرستان ری که از بهمن سال گذشته آغاز شد و با تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
▪️۷ طرح عمرانی پایان یافته:
تکمیل انبار نهاده های دامی عشایری شهرستان ری از سال ۹۹ آغاز شد و در تیرماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید که از محل اعتبارات ارزش افزوده در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته بود.
اجرای آب رسانی روستای قلعه علیمان با اعتبار ۳۵۲ میلیون تومان از مهر سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود که در مهر امسال به بهره برداری رسید. اجرای آبرسانی روستای علی آباد قیصریه شهریور سال ۹۹ آغاز شد که با تزریق و تخصیص ۷۷ میلیون اعتبار پارسال به بهره برداری رسیده است. اجرای پروژه بهسازی معابر روستای سلمان آباد در خرداد سال ۹۹ آغاز شد و اکنون با تخصیص ۴۳ میلیون تومان اعتبار در مدار بهره برداری قرار گرفته است. پروژه بهسازی معابر پادگان خاوران با اعتبار ۴۴۴ میلیون تومان در مهر سال ۹۸ آغاز شد و اکنون در مدار بهره بردارای است. طرح آبرسانی روستای قلعه محمدعلیخان با اعتبار ۳۰۹ میلیون تومان مهرماه سال ۹۸ آغاز شد و اکنون در مدار بهره برداری است. اجرای کفپوش روستای کوره فرنگی که با اعتبار ۶۷ میلیون تومان آغاز و اکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
▪️۹ طرح عمرانی جدید:
کمک و مشارکت در تکمیل چمن مصنوعی استاندارد در محله بهشتی شهرری با هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته. تکمیل مطالعه و اجرای کمربندی قلعه نو با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، تکمیل پروژه پل غیر همسطح غنی آباد با اعتبار ۱۵ میلیاردتومان و مشارکت در تکمیل پل غیر همسطح فیروزآباد با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل پایش تصویری دادگستری شهرستان ری با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، تکمیل خرید تجهیزات بیمارستان فیروزآبادی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل طرح بیمارستانی ۹ دی سپاه پاسداران با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، تعمیر و توسعه مراکز بازپروری ماده ۱۶ شهرستان ری با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و در نهایت تکمیل زیر ساخت ندامتگاه تهران بزرگ با اعتبار پنج میلیارد تومان.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18694

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.