افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024
امام جمعه شهرری:

امروز فضای جامعه بیشتر از هر زمانی نیازمند توجه فرهنگی است

  • کد خبر : 17245
  • 19 آبان 1401 - 17:19
امروز فضای جامعه بیشتر از هر زمانی نیازمند توجه فرهنگی است
امام جمعه شهرری در دیدار با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: امروز فضای جامعه بیشتر از هر زمانی نیازمند توجه فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، «مهدیه حسنی» سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، 18 آبان با حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهر ری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهر ری ضمن تبریک انتصاب سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: با توجه به شرایط حال حاضر در جامعه و تحرکات دشمن در فریب جوانان و در پی ایجاد آشوب های اخیر، نیاز جامعه به توجه فرهنگی بیش از رسیدگی به مسائل سیاسی و موضوعات دیگر احساس می شود و این مهم، اهمیت تلاش در عرصه فرهنگ را دوچندان می کند.

ایشان با اشاره به نفوذ دشمن در بطن جامعه خاطر نشان کرد: امروز تهاجم فرهنگی و نفوذ  دشمن در لایه های اعتقادی و مذهبی جامعه بیش از جلوه های ظاهری آن مشهود و ملموس است و باید با بینش بالای فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود و آگاهی بخشی جامعه با فتنه آشوبگران، به مقابله با آنان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی شورای فرهنگ عمومی شهرستان را یکی از نهادهای موثر در ورود به مسائل اخیر دانست و افزود: تصمیمات شورای فرهنگ عمومی با توجه به اینکه در عالی ترین سطح فرهنگی شهرستان اتخاذ می شود می تواند راهبردی و کارآمد باشد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی نقش بسیار مهمی در فضای فرهنگی  شهرستان ایفا می کند ولیکن نیازمند ساماندهی و احیای مجدد است که باید کارشناسی  های بیشتری در این حوزه صورت پذیرد.

امام جمعه شهر ری ابراز امیدواری کرد: با تلاش و تشریک مساعی نیروهای فعال و دلسوز و بهره گیری از توان چهره های فرهنگی شهرستان می توان در راستای رفع موانع و  مشکلات موجود جامعه و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی گام های موثری برداشت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ،احیای انجمن ها و مجموعه های فرهنگی و هنری و همچنین هدفمند کردن جلسات شورای فرهنگ عمومی و ادامه فعالیت های توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را از اولویت های کاری این اداره دانست و حمایت همه جانبه دستگاه  های فرهنگی شهرستان را در پیشبرد اهداف و سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری خواستار شد.

 

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=17245

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.