افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بخش فشافویه

  • کد خبر : 950
  • 01 آذر 1400 - 13:15
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بخش فشافویه
جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران حوادث و بارش های فصل زمستان بخش فشافویه برگزار شد.

به گزارش پایکاه خبری تحلیلی نسیم ری، جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران حوادث و بارش های فصل زمستان بخش فشافویه به ریاست کریم رئوف بخشدار فشافویه و با حضور سیفی مسئول بحران فرمانداری ویژه شهرستان ری، حاجتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری، دیودار رئیس پالایش و پخش فرآورده های نفتی شهرستان ری، سجادی رئیس اورژانس یخش فشافویه ،شهرداری حسن آباد، جمعیت هلال احمر شهرستان ری ، امورمنابع آب شهرستان ری، کلانتری ۱۷۶ حسن آباد،پلیس راه حسن آباد، حوزه مقاومت بسیج شیخ کلینی(ره)،مرکز جامع سلامت فشافویه، دهیاران تابعه و سازمان های اجرایی و خدمات رسان و با همکاری خیرین و پیمانکاران بخش خصوصی در سالن جلسات بخشداری فشافویه برگزار گردید.

کریم رئوف بخشدار فشافویه  هدف از تشکیل جلسه را تعامل به منظور آمادگی دستگاههای ذیربط به ویژه ادارات خدمات رسان و امدادی  با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش های گسترده برف و برودت هوا که یخ زدگی سطح آزاد راه تهران-قم ،جاده قدیم تهران-قم، ،جاده چرمشهر ،جاده وهن آباد، سطح شهر حسن آباد ،جاده های مواصلاتی بخش فشافویه و جاده های روستای بخش فشافویه را به همراه دارد، مدیریت بحران این شهرستان با استفاده از تمام امکانات و همکاری دستگاههای عضو خود را برای روزهای برفی و یخبندان آماده می کند. و از اعضاء درخواست نمودند به منظور کاهش خطرات جانی و مالی در فصل زمستان اهتمام ورزند.
کریم رئوف گفت : تامین نمک و تجهیز راهدارخانه در محورهای ارتباطی بخش فشافویه از جمله آزادراه تهران به قم و جاده های مواصلاتی بخش فشافویه اهمیت زیادی دارد.
وی اظهار کرد:‌ استقرار پایگاه اورژانس و نیروهای پلیس راه از جمله آزادراه تهران به قم  و جاده قدیم تهران-قم با توجه به احتمال وقوع سوانح رانندگی در این محدوده از موارد پراهمیت است که دستگاههای مرتبط نسبت به انجام آن اقدام خواهند کرد.
بخشدار فشافویه گفت: آنچه در درجه نخست اهمیت قرار دارد، ‌ تامین سلامت و حفظ جان مردم در مسیرهای ارتباطی بخش فشافویه است و همه تلاش مدیریت بحران نیز اتخاذ ساز و کاری مناسب برای امدادرسانی به موقع در شرایط بارش برف یا یخبندان است.
رئوف بر ضرورت استقرار جرثقیل‌ در نقاط حادثه‌ خیز بخش فشافویه به عنوان یکی از اولویت ها تاکید کرد و گفت:‌این اقدام به خصوص هنگام بروز سوانحی چون واژگونی خودروها و امدادرسانی هرچه سریعتر به سرنشینان بسیار مهم و حیاتی است.
وی بیان کرد: سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی باید در راستای مدیریت شرایط بحرانی افزایش یابد تا کمترین مشکلات را در مسیرهای درون و برون شهری شاهد باشیم.
بخشدار فشافویه اظهار داشت: همه دستگاه های عضو مدیریت بحران از قبیل راهداری، هلال احمر، پلیس راه و سایر دست اندرکاران با بسیج امکانات خود آمادگی لازم برای ارائه خدمات طرح زمستانی را دارند.
حاجتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ری نیز گفت:  در شرایط برفی بازگشایی مسیرهای شهرستان نیز با اولویت‌بندی انجام می‌شود به طوری که ابتدا آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی و سپس محورهای فرعی و روستایی بازگشایی خواهند شد.
وی اظهار کرد: استقرار تجهیزات مکانیزه، دستگاه برف روب ، گریدر و دستگاه لودر بکار گرفته شود و در این طرح عملیاتی ، از جایگاه توزیع  ماده یخ زدا و دپوی شن و نمک در مواقع ضروری استفاده و در نقاط حادثه‌ خیز آزادراه‌ها در دستور کار است و همه دستگاهها با هم افزایی و بهره گیری از نیروی انسانی و امکانات خود در طرح زمستانی ارائه خدمت خواهند کرد.
جانشین پلیس راه حسن آباد نیز بر ضرورت استقرار تجهیزات مکانیزه در مسیرهای ارتباطی این شهرستان به خصوص آزاد راه تهران-قم ،جاده قدیم تهران-قم، ،جاده چرمشهر ،جاده وهن آباد ،جاده های مواصلاتی بخش فشافویه با هدف امدادرسانی سریع به سانحه دیدگان تاکید کرد.
سرگرد «قره باقری»  بیان کرد: همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌ رسان در شرایط برفی و یخبندان به مسافران طبق روال هر سال باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تاکید کرد: از رانندگان خودروهای عبوری درخواست می کنیم علاوه بر تجهیز وسیله نقلیه خود به ابزارهای مورد نیاز و متناسب با شرایط زمستان از جمله زنجیرچرخ، ‌ چراغ مه شکن و سلامت برف پاک کن ها، هنگام تردد از مسیرهای ارتباطی این شهرستان به خصوص در آزادراه ها و جاده قدیم تهران-قم سرعت مطمئنه را رعایت و از حرکات خطرساز مانند سبقت غیرمجاز اجتناب کنند در غیر این صورت با برخورد قانونی و قاطع پلیس مواجه خواهند شد.
خیرین و پیمانکاران بخش خصوصی فشافویه نیز در این نشست از بازگشایی جاده های روستای و مواصلاتی بخش فشافویه با هدف استفاده دستگاه‌های خدمات‌رسان در شرایط بحرانی خبر داد.
روح الهی مسئول خیرین و پیمانکاران بخش خصوصی فشافویه گفت: تجهیزات مکانیزه، تعداد ۷دستگاه برف روب ، ۵دستگاه گریدر و ۱۵ دستگاه لودر بکار گرفته شود و برای ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از یخبندان در جاده های مواصلاتی بخش فشافویه مستقر شده اند.
در این جلسه هماهنگی لازم برای اسکان ضروری مسافران در راه مانده و همچنین اقدامات شهرداری در خصوص جلوگیری از آبگرفتگی و تعبیه کیسه‌های شن و نمک در سطح شهر حسن آباد و بخش فشافویه مورد تاکید قرار گرفت و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نیز آمادگی خود برای شرایط بارش برف و یخبندان اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=950

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.