افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024

برگزاری وبینار آموزشی ارتقای سواد غذایی و تغذیه

  • کد خبر : 13591
  • 06 شهریور 1401 - 16:41
برگزاری وبینار آموزشی ارتقای سواد غذایی و تغذیه
وبینار آموزشی ارتقای سواد غذایی و تغذیه ویژه طلاب، دانشگاهیان و سایر اقشار، توسط واحد بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، روز یک شنبه مورخ ششم شهریور ماه 1401 و به همت واحد بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، وبینار آموزشی ارتقای سواد غذایی و تغذیه ویژه طلاب، دانشگاهیان و سایر اقشار شهرستان ری در فضای اسکای روم برگزار شد.

هانیه ولایتی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این جلسه گفت:

عموم مردم بایستی دانش تغذیه ای و غذایی خود را از طریق منابع معتبر افزایش دهند. سواد غذایی و تغذیه ای به وجه های مختلفی از قبیل: مهارت آشپزی سالم، خرید اقتصادی و سالم، توجه به تبلیغ های رسانه ای و اثر آن بر انتخاب های غذایی، اطلاع از باورهای نادرست تغذیه ای و…. می پردازد.

بخشی از مطالب عنوان شده در این وبینار آموزشی:

-مصرف حبوبات را بیشتر از قبل کنید و در یکی از وعده های صبحانه،ناهار، شام یک غذای حبوباتی داشته باشید. مثلا 2-3 قاشق لوبیا چیتی کنار مرغ یا صبحانه تان.

-برای خارج کردن گوشت از حالت یخ زده آن را از شب قبل داخل یخچال قرار دهید. در صورتی که خونابه از آن خارج شد، چون حاوی املاح و ویتامین ها می باشد، در زمان پخت به غذا اضافه کنید.

-برخلاف باور عموم شیرپاکتی با ماندگاری بالا، مواد نگه دارنده ندارد بلکه به خاطر شرایط تهیه آن در کارخانه تمام میکروارگانیسم های ایجاد کننده فساد از بین می روند و ماندگاری آن محصول بیشتر می شود.

-مصرف تخم هندوانه،گرمک و طالبی یک منبع خوب پروتئین است و خانواده ها آنها را دور نریزند.

– در صحت اعتبار تبلیغاتی که در آن از از عناوینی مثل معجزه آسا، راه حل سریع، معجزه قرن،لاغری سریع و… استفاده می شود، شک کنید. زیرا هر اتفاق خوبی برای سلامتی با صبر و تلاش به دست می آید.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=13591

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.