افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

جلسه مشترک واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت ری با مسئولین بیمارستان شهدای هفتم تیر

  • کد خبر : 14879
  • 29 شهریور 1401 - 12:47
جلسه مشترک واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت ری با مسئولین بیمارستان شهدای هفتم تیر
با حضور دکتر زهره توکلی مسئول و کارشناسان واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری جلسه هماهنگی با مسئولین بیمارستان هفتم تیر برای مقابله و پیشگیری از بیماری های واگیر در سطح شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، با حضور دکتر زهره توکلی مسئول و کارشناسان واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری جلسه هماهنگی با سوپروایزر کنترل عفونت، متخصص عفونی، مدیر پرستاری و مسئول آموزش بیمارستان بیمارستان شهدای هفتم تیر برای مقابله و پیشگیری از بیماری های واگیر در دفتر پرستاری بیمارستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر زهره توکلی مسئول واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و هماهنگی مسئولین و کارکنان بیمارستان شهدای هفتم تیر با شبکه بهداشت ری در خصوص اجرای دستورالعمل های کشوری بیماری های واگیر و بیماریابی از موارد مشکوک گفت: با توجه به ورود زائرین اربعین حسینی به کشور، مهاجرت های جدید از کشور افغانستان و احتمال ابتلا این افراد به بیماری هایی مانند التور، کرونا و … نیازمندیم، در زمینه بیماریابی موارد از خاص، هماهنگی با واحد بیماری های شبکه بهداشت بیش از گذشته باشد و در صورت نیاز از طریق آنکال واحد بیماری ها اطلاعات بیماران منتقل شود.

در ادامه زهرا لطفی کارشناس واحد بیماری های واگیر در زمینه تغییرات الگوریتم بیماریابی سل و پروتکل جدید سل نهفته، ارسال صحیح و به موقع نمونه های اسمیر خلط و سایر آزمایشات تشخیصی سل مطالبی را بیان و گفت: با هماهنگی انجام شده تجهیزات نمونه گیری خلط از طریق مرکز پشتیبان این بیمارستان (مرکز شهید نیک نژاد) در اختیار بیمارستان قرار خواهد گرفت. همچنین در صورت شناسایی بیمار مبتلا به سل با ارائه نسخه، دارو توسط شبکه بهداشت ری تامین می شود.

فاطمه محمود زاده کارشناس ایدز شبکه بهداشت و درمان ری در خصوص بیماریابی مبتلایان به تب مالت، سل، هپاتیت، HIV و … نکاتی را بیان و خدمات تشخیصی، درمانی رایگان Hiv و هپاتیت در مرکز مشاوره بیماری های رفتاری آبان مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت عظیم آباد را معرفی کرد.

در پایان دکتر زهره توکلی از همکاری و هماهنگی این بیمارستان در زمینه انجام واکسیناسیون هاری جهت موارد حیوان گزیده تشکر و قدردانی کرد و  گفت: لازم است موارد حیوان گزیده ضمن اطلاع فوری به شبکه بهداشت، برای انجام ادامه واکسیناسیون به اتاق هاری شبکه بهداشت مستقر در مرکز مرکز خدمات جامع سلامت بدر ارجاع شوند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=14879

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.