افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024
معاون وزیر علوم:

دانشجویان باید صورت‌های مختلف استکبار را بشناسند

  • کد خبر : 18818
  • 16 آذر 1401 - 17:20
دانشجویان باید صورت‌های مختلف استکبار را بشناسند
معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز استعمار و استکبار صورت‌های متفاوتی یافته که باید دانشجویان چهره‌های مختلف آن را بشناسند، استعمار نو در قالب مناسبات خود را نشان نمی دهد بلکه در ساختار بازی، پلتفرم و فضای مجازی وارد عرصه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، عبدالحسین کلانتری روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو بر سر مزار شهدای ۱۶ آذر در امامزاده عبدالله شهرری افزود: این سه شهید در شرایطی که خفقان و سلطه آمریکا در ایران زیا شده بود دریچه نوری پیش روی مردم گشودند و مسیری برای ایرانیان فراهم کردند و ما امروز میراثدار زحمات چنین شهدایی هستیم.

وی اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در چنین شرایطی قلمروی ما را تهدید می کنند، از این رو، جریان مبارزه با آن نیز روش های جدیدی را می طلبد.

این مسئول تاکید کرد: امروز کوشش های فناورانه دانشجویان، اساتید و شرکت های دانش بنیان می تواند کمک کند تا کشور از چنین تعدی هایی خلاص شود.

وی اضافه کرد: خلاصی از پلتفرم های در اختیار بیگانگان، همت و پویش دانشجویان را می طلبد تا زمینه سازی لازم را انجام دهند و به تبع آن به تاریخ کشورمان کمک کنیم.

معاون وزیر علوم: دانشجویان باید صورت‌های مختلف استکبار را بشناسند

این مسئول با بیان اینکه ایرانی هر نوع سلطه‌ای را دفع و رفع می کند، اظهار داشت: هر شهروند ایرانی برای استقلال میهن جان داده است و خواهد داد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مشابه چنین افرادی در تاریخ کم نیستند و رئیس علی دلواری، سردار جنگل و ستارخان ها سابقه چنین حرکتی را در تاریخ این سرزمین به ثبت رسانده اند.

کلانتری اظهار داشت: این دانشجویان وارثان میراثی هستند که در جای جای ایران به ثبت رسیده است و به برکت چنین تاریخی ایران به قدرت بازدارندگی دست یافته که توان مقابله با هر تعدی و تعرضی به خاک میهن اسلامی مان را دارد.

این مسئول گفت: امروز به مدد چنین قدرت دفاعی و بازدارندگی از دست اندازی بیگانگان به خاک جمهوری اسلامی ایران جلوگیری خواهیم کرد.

در پایان این مراسم مسئولان و مهمانان حاضر در این مراسم با حضور بر سر مزار این سه شهید، قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌ نیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران و حین اعتراض دانشجویی نسبت به برقراری مجدد روابط ایران با انگلیس و ورود قریب الوقوع ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران به ضرب گلوله نظامیان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و در امام زاده عبدالله (ع) شهرری به خاک سپرده شدند.

این روز در تاریخ کشورمان به نام روز دانشجو ثبت شده است و هر سال به همین مناسبت مراسم هایی در دانشگاهها و مراکز علمی برگزار می شود.
فردای آن روز، ریچارد نیکسون به تهران آمد و در حضور دهها سرباز در دانشگاه تهران دکترای افتخاری حقوق را دریافت کرد که نوعی بی اعتنایی و دهن کجی شاه به اعتراضات دانشجویان محسوب می شد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18818

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.