افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024

دانشجویان عنصر اصلی توسعه همه جانبه جامعه هستند

  • کد خبر : 18812
  • 16 آذر 1401 - 17:13
دانشجویان عنصر اصلی توسعه همه جانبه جامعه هستند
قائم مقام دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: دانشجویان عنصر اصلی توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند و ۲ ویژگی ممتاز جوانی و پژوهشگری را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حکیم الهی روز چهارشنبه افزود: روز دانشجو در ایران نماد مقابله با ظلم و جنبش بیداری محسوب می‌شود و بدون شک ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در اتفاقات اخیر به راحتی می‌توان دخالت خارجی ‌ها را لمس کرد و لازم است دانشجویان هوشیاری جامعی را داشته باشند و این سازماندهی خارجی را با نگاه تیزبینانه شناسایی کنند.

الهی اظهار داشت: دانشجو ۲ بعد شور و شوق جوانی و نیروی تحلیل‌گری را دارد و اگر قرار باشد فقط از نیروی جوانی استفاده کند و تحلیل‌گری کافی را نداشته باشد، این نیروی تحلیل گری که باعث رشد جامعه می شود ابزار دشمنان قرار خواهد گرفت.

قائم مقام دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: داریوش همایون وزیر اطلاعات دوران پهلوی با وجود تلاش ۳۰ ساله برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، اعلام می کند که این اعتراضات اخیر با هدف تجزیه ایران انجام گرفته است.

وی گفت: به عنوان یک محقق باور دارم مسائل و مشکلات متعددی به ویژه برای جوانان وجود دارد که لازم است مورد رسیدگی ویژه قرار گیرد، اما مخالف آن هستم اگر ایران تجزیه شود ایرانی وجود نخواهد داشت چه برسد به دمکراسی در این کشور.

الهی اعلام کرد: باور دارم هوشیاری دانشجویان و لطف الهی می تواند شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی امروز را با حفظ تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی بهبود بخشد.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌ نیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران و حین اعتراض دانشجویی نسبت به برقراری مجدد روابط ایران با انگلیس و ورود قریب الوقوع ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران به ضرب گلوله نظامیان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
فردای آن روز، ریچارد نیکسون به تهران آمد و در حضور دهها سرباز در دانشگاه تهران دکترای افتخاری حقوق را دریافت کرد که نوعی بی اعتنایی و دهن کجی شاه به اعتراضات دانشجویان محسوب می شد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=18812

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.