افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024

روستاهای فشافویه استان تهران هنوز آب و گاز ندارند

  • کد خبر : 5224
  • 02 اسفند 1400 - 16:40
روستاهای فشافویه استان تهران هنوز آب و گاز ندارند
روستاهای بخش فشافویه در ۴۰ کیلومتری مرکز پایتخت هنوز آب و گاز ندارند و وعده‌هایی جهت تأمین آب شرب از سد ماملو داده شده اما هیچ‌ یک عملیاتی نشده و مردم در دشت طلایی ری با مشکل تامین آب شرب روبه‌رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، بخش فشافویه در جنوبی‌ترین نقطه از شهرستان ری واقع شده که به دلیل دوری از مرکز با مشکلات زیادی از جمله تأمین آب شرب و گاز و همچنین معضلات زیست‌محیطی روبه‌رو است.

فشافویه که در قدیم به دشت طلایی ری و پایگاه تولید گندم معروف بود امروز در تأمین آب کشاورزی و همچنین آب شرب با مشکل روبه‌رو است زیرا که حق آبه کشاورزان به این منطقه نمی‌رسد و به گفته کارشناسان آگاه سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه به‌شدت کاهش‌ یافته است.

نمایندگان محلی شورای اسلامی در آخرین بازدید از این منطقه وعده‌هایی بابت پیگیری آب و گاز در فشافویه دادند که با توجه به گذشت فرصت مطرح‌ شده اما همچنان با وجود پیگیری‌های متعدد اقدامی در حمایت از مردم این منطقه صورت نگرفته است.

حسین بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه با اشاره به عدم احقاق وعده‌های مسئولان برای تأمین آب و گاز در این بخش اظهار داشت: متأسفانه اقدامات صورت گرفته در بخش فشافویه در سال‌های اخیر قابل توجه نبوده و به دلیل کمبودها و معضلات فراوان در راستای پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان استانی و کشوری برای بازدید از بخش فشافویه دعوت کردیم.

وی افزود: وعده‌های زیادی از سوی مسئولان در زمینه رسیدگی به مطالبات مردمی داده شد اما با بدقولی و بدعهدی برخی از آنان اعتماد مردم به شوراها نیز از بین رفت و در این راستا بنا بود در روستای قلعه محمدعلی‌خان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از هزینه ارزش افزوده بخشی از مشکلات برطرف شود که متأسفانه عملیاتی نشد.

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه در ادامه گفت: موضوع گازرسانی به چندین روستا به‌دفعات مطرح‌ شده اما با وجود پیگیری‌های متعدد و وعده مسئولان در بازدید از این روستاها این قول نیز اجرایی نشده است.

بیگدلی تصریح کرد: در بازدید نمایندگان مجلس از روستای بخش برخی مشکلات مطرح و قول مساعد جهت پیگیری داده شد اما در نهایت هیچ‌ گونه اقدامی در زمینه برطرف شدن مشکلات صورت نگرفت.

وی ابراز داشت: روستاهای بخش فشافویه در 40 کیلومتری مرکز پایتخت هنوز آب و گاز ندارند و در روستاهایی نیز مردم از آب قنات استفاده می‌کنند و این در حالی است که یک میلیارد تومان بودجه برای احیای قنات اتخاذ شده اما هنوز اقدام عملیاتی برای این پروژه انجام نشده و این میزان از اعتبار معطل مانده است.

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه با بیان اینکه وعده‌هایی جهت تأمین آب شرب از سد ماملو داده شده اما هیچ‌ یک عملیاتی نشده است افزود: دشت طلایی ری دارای حق‌آبه از شادچای کرج و سد امیرکبیر است اما در حال حاضر بیشترین مشکل مردم در زمینه تأمین آب شرب است.

وی ادامه داد: اخیرا پیگیر استفاده از کانال آب نواب هستیم تا سفره‌های زیرزمینی تأمین شود اما این پروژه نیز همچنان مسکوت مانده و در حال حاضر عمق چاه‌های حسن‌آباد به 130 متر رسیده و مردم از آب‌شور استفاده می‌کنند که اصلاً قابل شرب نیست.

بیگدلی با اشاره به عدم توزیع نهاده‌های دامی در میان عشایر بخش فشافویه گفت: در زمینه توزیع نهاده‌های دامی عشایری آمارهای مختلفی ارائه می‌شود که با بررسی‌های که صورت گرفته عشایر حسن‌آباد به حاشیه رفته به دلیل عدم تشکیل شورای عشایری موفق به دریافت نهاده‌ها نشدند.

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه در پایان خاطرنشان کرد: بخش فشافویه به زباله‌دان پایتخت تبدیل‌ شده و برخی سودجویان اقدام به زباله‌سوزی، سیم‌سوزی، لاستیک‌سوزی و غیره در حاشیه بخش فشافویه می‌کنند که از آن مطلع هستیم اما باید اداره محیط‌ زیست با عزمی جدی در این زمینه ورود کند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=5224

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.