افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024

سفر زیارتی و سیاحتی خبرنگاران شهرستان ری به کاشان

  • کد خبر : 10562
  • 31 خرداد 1401 - 11:28
سفر زیارتی و سیاحتی خبرنگاران شهرستان ری به کاشان
اولین سفر زیارتی و سیاحتی خبرنگاران شهرستان ری پس از فروکش شدن بیماری منحوس کرونا امروز(دوشنبه ۳۰ خرداد) با مشارکت خانه مطبوعات و بسیج رسانه انجام شد.

 این سفر زیارتی و سیاحتی که با هدف آشنایی بیشتر خبرنگاران جنوب تهران با آثار و تاریخ باستان شهرستان کاشان صورت گرفت با زیارت امامزاده واجب التعظیم آقا علی عباس(ع) آغاز و با بازدید مناطق مختلف قمصر، نیاسر و آشنایی با فرایند گلاب گیری ادامه پیدا کرد.

فعالان عرصه رسانه شهرستان ری در ادامه این سفر سیاحتی از خانه های تاریخی باغ فین و تپه های کهن سیلک  بازدید به عمل آوردند.

خبرنگاران در ابتدای این سفر یک روزه با حضور در بارگاه ملکوتی آستان امام زاده اقا علی عباس(س) ضمن زیارت ایشان محو کاشیکاری های مجلل به سبک دوران صفوی و گورکانی فضای بیرونی حرم و آینه کاری، گچبری و شاهکار معماری داخل حرم مطهر شدند.

گفتنی است: حرم مطهر آقا علی عباس در پهنه کویر منطقه بادرود و خالدآباد در ۱۶۸ کیلومتری شمال اصفهان، ۳۰۰ کیلومتری تهران و ۶۵ کیلومتری شرق کاشان قرار گرفته، ضریح مطهر این امامزاده در ابعاد چهار در پنج متر از جنس طلا ساخته شده است.

خبرنگاران ری در ادامه سفر خود با حضور در  منطقه ییلاقی نیاسر و کارگاه گلاب گیری تک گل از نزدیک با فرایند گلاب گیری و دستگاه های تقطیر آشنا شدند.

677

4

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=10562

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.