افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 21 May , 2024
فرماندار ویژه شهرستان ری :

شهرستان ری از کمبود سرانه آموزشی رنج می برد

  • کد خبر : 12461
  • 03 مرداد 1401 - 12:39
شهرستان ری از کمبود سرانه آموزشی رنج می برد
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: این شهرستان از کمبود سرانه آموزشی شدید رنج می برد و ظرفیت بسیاری از مدارس در همان ابتدای تیر امسال برای ثبت نام دانش آموزان تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حمید زمانی روز دوشنبه افزود: اکنون بسیاری از مدارس این شهرستان به صورت ۲ شیفته فعالیت می کنند اما همچنان پاسخگوی تعداد دانش آموزان موجود نیستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ری مدرسه کپری نداریم، یادآور شد: عمده مشکل کنونی بخش آموزش و پرورش این شهرستان عمل نکردن سازندگان مجتمع های مسکونی به تعهد ساخت مدرسه و عمل به تامین سرانه آموزشی است.

زمانی اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۵ نقطه جمعیتی داریم که در آن مجتمع های مسکونی ساخته شده و باید سرانه آموزشی آنها تامین می شد، اما چنین نشده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه به دنیال زمین برای جا نمایی مدارس جدید هستیم، گفت: زمین های مجاور مجتمع های مسکونی که به تعهد خود در تامین سرانه آموزشی عمل نکرده اند نیز ساختمان های مسکونی دیگری ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ساکنان این نقاط برای ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس باید چهار تا پنج کیلومتر مسافت طی کنند. تعدادی از سازندگان مجتمع های مسکونی به تعهدات قانونی خود در تامین سرانه های آموزشی عمل نکرده اند با این وجود موفق به دریافت پایان کار شده اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اکنون از یک سو با صادر نشدن پروانه پایان کار و از سوی دیگر نبود سرانه های کافی آموزشی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال نقاط مستعد ساخت مراکز آموزشی هستیم، اضافه کرد: برای نقاط پیدا شده یا باید با سازمان اوقاف و امور خیریه به توافق برسیم و یا تغییر کاربری بدهیم.

زمانی با اشاره به تاکید قانون مبنی بر الزام سازندگان بالای ۲۰۰ واحد مسکونی به تامین زیر ساخت های اساسی مانند مدرسه، اعلام کرد: تعدادی از سازندگان مجتمع های مسکونی نیز برای زیر بار تعهد این سرانه نرفتن، به جای ۲۰۰ واحد، ۱۹۹ واحد می سازند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=12461

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.