افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024

خشت‌گذاری برای افزایش سرانه آموزشی در کهریزک

  • کد خبر : 19082
  • 21 آذر 1401 - 16:18
خشت‌گذاری برای افزایش سرانه آموزشی در کهریزک
عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه سیدالشهدا (ع) به همت بخشداری کهریزک و کمیساریای پناهندگان در راستای افزایش سرانه آموزشی آغاز شد و تا مهرماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، آئین خشت گذاری مدرسه 12 کلاسه سیدالشهدا (ع) در مرکز شهر کهریزک با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیران شهرستانی برگزار شد.

مسعود بهرامی در این مراسم با تأکید بر اینکه خدمات آموزش و پرورش در محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین نقاط کشور نیز ارائه می‌شود اظهار داشت: پروژه این مدرسه 12 کلاسه در بهترین منطقه شهر کهریزک به همت بخشداری و کمیساریای پناهندگان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: سند تحول آموزش و پرورش بر اساس رویکردهای تربیتی، اقتضائات دوران، نگاه‌های کلان جمهوری اسلامی و نیازهای روز جامعه طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: از ابزارهای و راهکارهای توسعه خدمات آموزشی و جلب مشارکت مردمی، ساخت مدارس است که در آن نقش مردم با عنوان خیران مدرسه ساز پررنگ و برجسته محسوب می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: تکمیل عملیات عمرانی این مدرسه 12 کلاسه در شهر کهریزک با هدف ایجاد فضای آموزشی برای دانش آموزان اتباع در دستور کار قرار دارد و تا مهر سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه این مراسم امین بابایی اظهار داشت: 2 قطعه زمین 1500 متری از مجموع اراضی کارکنان بخشداری کهریزک که متعلق به تمام کارکنان دولت در این بخش است، برای ساخت این مدرسه اختصاص یافته که ارزش آن به بیش از 104 میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: در قالب طرح جامع توسعه شهر کهریزک به اراضی این شهر اضافه شد که در همین راستا بر روی مدیریت تأمین سرانه‌ها تمرکز کردیم که یکی از سرانه‌های ضروری نیز ساخت مدارس جدید است.

بخشدار کهریزک تصریح کرد: جمعیت دانش آموزی بخش کهریزک به 33 هزار و 170 نفر می‌رسد که 13 هزار و 700 نفر آنان معادل 40 درصد اتباع هستند و از سرانه‌های آموزشی این بخش بهره می‌برند.

بابایی ابراز داشت: با وجود بهره‌گیری اتباع ساکن این شهرستان از خدمات دولتی از جمله آموزش و پرورش و دیگر خدمات در شرایطی که از آنان هیچ مالیات و عوارضی دریافت نمی‌شود، جمعیت اتباع در تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی لحاظ نمی‌شود.

حمید زمانی همچنین در ادامه این برنامه اظهارداشت: این مدرسه بنا است در بهترین نقطه، مرغوب ترین زمین و با کیفیت ساخت و زیر بنا احداث شود و باید با سرعت و بدون وقفه عملیات عمرانی آن پیش برود.

وی افزود: باید برای ساخت این مدارس و آماده سازی آن جهت بهره برداری در آغاز سال تحصیلی آتی به شکل جهادی عمل کرد و دست در دست هم کارها را پیش برد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: هر مانعی که در برابر ساخت این مدارس بود، به سرعت گزارش دهید تا با پیگیری و کار جهادی عملیات عمرانی آن متوقف نشده و در زمان بندی معین، بهره برداری شود.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.