افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 16 May , 2024

شهر حسن آباد فاقد حمل و نقل عمومی است

  • کد خبر : 4041
  • 17 بهمن 1400 - 14:59
شهر حسن آباد فاقد حمل و نقل عمومی است
شهر حسن آباد فاقد حمل و نقل عمومی است و مردم بخش فشافویه برای تردد به مرکز شهرستان ری دچار مشکل هستند، شهرداری تهران می تواند با اختصاص تعدادی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی تهران این مشکل مردم جنوب پایتخت را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، شهر حسن آباد در بخش فشافویه شهرستان ری و در جوار پایتخت واقع شده است. این بخش از شهرستان، که زمانی به دشت طلایی ری معروف بوده و دارای بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه بوده و در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) قرار دارد، از بسیاری از امکانات اولیه محروم است و حتی از برخی شهرهای دورافتاده و محروم کشور نیز امکانات کمتری دارد.

تامین آب شرب باکیفیت، حمل ونقل عمومی و زیرسازی جاده ای ازجمله مهمترین مشکلات مردم بخش فشافویه در جنوبی ترین نقطه استان تهران است که مورد مطالبه ساکنان این منطقه است.

باتوجه به ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد، امکانات کافی اختصاص داده نشده و متاسفانه اکثر معضلات تهران به این منطقه منتقل می شود بدون اینکه در ازای آنها، خدماتی ارائه شود.

حمل و نقل عمومی یکی از ایمن ترین شیوه های سفر را ارائه می دهد و در واقع نقش اساسی را درسلامت جامعه ایفا می کند. اما عدم وجود ناوگان کافی، از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهرهای اقماری از جمله حسن آباد است.

مردم حسن آباد برای رفت و آمد به مرکز شهرستان دچار مشکلات فراوانی هستند و لذا حل مشکل جابه‌جایی و انتقال آسان و راحت مردم از خواسته‌های اصلی مردم و مسؤولان منطقه است که با توسعه فضای ناوگان حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است.

نبود حمل و نقل عمومی از مهمترین مشکلات حسن آباد است

شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری اظهار کرد: حمل و نقل عمومی از مهمترین مشکلات این منطقه است. شهرهای زیر صدهزار نفر نمی توانند اتوبوسرانی داشته باشند که این موضوع معضلی برای حسن آباد است لذا باید پیگیری شود تا اتوبوس از شهرداری تهران به حسن آباد منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه عمده درآمد شهرداری ارزش افزوده است، گفت: با منابع درآمد اندک شهرداری نمی توان پروژه جدید تعریف کرد و شهرداری ها باید به سمت جذب سرمایه گذار بروند.

شهردار حسن آباد افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، حدود ۸۵ میلیارد تومان است و تقریبا نیمی از آن صرف هزینه های جاری می شود و طبق پیش بینی درآمد، فقط با ۴۰ میلیارد تومان آن می توان کار عمرانی انجام داد.

یعقوبی با بیان اینکه زیباسازی ورودی شهر و احداث کمربندی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: احداث پارک محلی، خرید و نصب دوربین، تجهیز تصفیه خانه فاضلاب، خرید تجهیزات بحران، تجهیز ساختمان کلانتری، راهداری و اماکن ورزشی، کمک به هیات های ورزشی، بهسازی مخزن آب و اجرای عملیات لوله گذاری تعدادی از پروژه های انجام شده طی ماه های اخیر در شهرداری حسن آباد است.

 وی در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در حل مشکلات مردم گفت: رسانه ها کمک خوبی برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات هستند و می توانند در رصد و پیگیری مشکلات و با انتقاد سازنده، اقدامات اثرگذاری رقم بزنند.

معضل زندان قصر از تهران به حسن آباد منتقل شد

حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد نیز با بیان اینکه مردم مظلوم حسن آباد نیاز به حمایت دارند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این منطقه با کمبود آب مواجه است و چند سالی می شود که مردم به فروش آب، روی آورده اند که اگر این مشکل رفع نشود در آینده نیز کمبود آب جدی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: مسئولان پایتخت ادعا می کنند که معضل زندان قصر را حل کردیم. در حالی که معضل زندان قصر حل نشد بلکه این معضل از تهران به حسن آباد فشافویه منتقل شد بدون اینکه کوچکترین امکاناتی در این منطقه ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد با اشاره به اینکه حسن آباد در جوار پایتخت واقع شده اما مشکلات آن از شهرهای دورافتاده بیشتر است، گفت: رسانه ها می‌توانند به عنوان بازوی قوی بعضی از این مشکلات را به گوش مسؤولان بالادستی برسانند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=4041

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.