افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024

برگزاری بیستمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری

  • کد خبر : 19476
  • 19 دی 1401 - 14:46
برگزاری بیستمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری
در بیستمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری بر اهتمام و هم افزایی در انجام فعالیت های قرآنی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، حجت الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها در اجرای فعالیت های قرآنی گفت: در دوره کنونی با توجه به وجود یک کمبود و گسست فرهنگی و اجتماعی در همه سطوح جامعه، نیاز به انجام امور فرهنگی به ویژه فعالیت های قرآنی بیش از هر زمانی احساس می شود.

وی توجه به انجام برنامه های فرهنگی در حوزه قرآن را حائز اهمیت دانست و افزود: فعالان قرآنی با یک مدیریت واحد می توانند مسائل فرهنگی شهرستان را اداره کنند و انجام مطلوب این امر، اداره مطلوب مسائل اجتماعی و در نهایت امنیت اجتماعی جامعه را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری همچنین بر هم افزایی هرچه بیشتر و کار ریشه ای در حوزه قرآن تاکید و خاطرنشان کرد: هم افزایی با پرچم قرآن ممکن خواهد بود و فعالان قرآنی باید مسائل تئوری و فعالیت در عرصه های قرآنی را جدی بگیرند.

مهدیه حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست با تاکید بر تهیه و تنظیم شیوه نامه و تدوین تقویم اجرایی و زمانبندی فعالیت های قرآنی گفت: نظم بخشیدن به نحوه انجام فعالیت ها و برنامه های قرآنی در بازه زمانی مشخص و زمانبندی شده می تواند اهداف بلندمدت طرح های قرآنی را ترسیم کند.

وی در ادامه یادآور شد: تبیین اهداف، تفکیک وظایف و صدور احکام مسئولیت هر یک از اعضای شورا از الزامات شروع فعالیت در این عرصه است چرا که با رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی طرح ها و ابلاغ احکام مسئولیت و تشریح حوزه مسئولیت هر یک از اعضا، می توانیم در جهت رسیدن به اهداف و نتایج مطلوب گام های اساسی برداریم.

دبیر شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رهیافت های حصول نتایج مطلوب در انجام فعالیت های قرآنی، تهیه و تدوین گزارشات مبسوط و تفصیلی این فعالیت ها است و ارائه آن با عنوان گزارش عملکرد می تواند در احصاء و کشف نقاط ضعف و قوت فعالیت ها و میزان نیل به اهداف متصور طرح های قرآنی بسیار راهگشا باشد.

در بیستمین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضا، برگزاری مسابقات قرآنی ادارات شهرستان، برپایی کارگاه های آموزشی معلمان قرآنی، تهیه بسته تشویقی جهت برگزیدگان و نخبگان قرآنی و همچنین استفاده از توان و ظرفیت های مردمی و خیران و اتباع و اقوام ساکن در سطح شهرستان در اجرای فعالیت های قرآنی به تصویب اعضا رسید.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19476
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.