افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

غربالگری بیش از 40 هزار کودک ۳ تا ۶ سال

  • کد خبر : 17329
  • 21 آبان 1401 - 12:46
غربالگری بیش از 40 هزار کودک ۳ تا ۶ سال
داود خادم سرپرست بهزیستی شهرستان ری از غربالگری بینایی بیش از ۴۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال شهرستان از ابتدای سال تا پایان مهرماه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری،  سرپرست بهزیستی شهرستان ری اظهار کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال انجام می شود.
خادم در ادامه افزود: این طرح در طول سال در پایگاه‌های ثابت و سیار تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌ ری در حال اجرا می باشد و تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و چون بسیاری از این عوامل برای خانواده ها ناشناخته است، چشم همه کودکان در این برنامه ۳ بار قبل از دبستان از سن ۳ تا ۵ سالگی مورد غربال قرار می گیرد و با اشاره به اینکه تنبلی چشم در اکثر مواقع هیچ علامتی ندارد و تنها راه پیشگیری از آن تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و از خانواده ها درخواست داریم تا کودکان ۳ تا۶ سال خود را هر سال مورد غربال قرار دهند.
وی عنوان کرد: اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری در خصوص معاینه کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق شهرستان ری طبق قرارداد بهزیستی با دو موسسه خردورزان امین ری و موسسه شمیم مهر ریحانه انجام می شود. خادم در ادامه بیان داشت: در حال حاظر در مناطق تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری که مناطق ۱۵، ۱۶ و ۱۹ شهرداری تهران نیز شامل آن می شود یکصد و ۱۸ پایگاه ثابت و سیار خدمات غربالگری را ارائه می کنند و تعدادی هم پایگاه سیار داریم که در روستاها و مناطق محروم مستقر می‌شوند و غربالگری را انجام می‌دهند.
این مسئول گفت: در مناطق محروم غربالگری برای کودکان به صورت رایگان انجام می‌شود و تعرفه آن توسط بهزیستی پرداخت خواهد شد که در طرح غربالگری از مجموع ۴۴۰۳۱ کودک (۱۶۸۳۳ کودک ۳ تا ۴ سال، ۱۳۶۱۷ کودک ۴ تا ۵ سال و ۱۴۰۲۶ کودک ۵ تا ۶ سال) غربال شده ۴۲۸۷۲ کودک سالم و ۱۱۵۹ کودک مشکوک شناسایی شدند که کودکان مشکوک به مراکز درمانی ارجاع شدند.
سرپرست بهزیستی شهرستان ری خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه مداخلات به هنگام است و سازمان بهزیستی خانواده‌های نیازمند را در زمینه تهیه عینک، ویزیت بینایی سنجی، ویزیت جراح، کمک هزینه جراحی حمایت می‌کند و یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه ما پیگیری کودکانی هستند که در غربالگری با اختلالات بینایی شناسایی می‌شوند.
لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=17329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.