افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024

غربالگری شنوایی بیش از ۴ هزار نوزاد در شهرستان ری

  • کد خبر : 17535
  • 24 آبان 1401 - 16:15
غربالگری شنوایی بیش از ۴ هزار نوزاد در شهرستان ری
سرپرست بهزیستی شهرستان ری از غربالگری شنوایی بیش از چهار هزار و ۶۴۱ نوزاد این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: برنامه غربالگری شنوایی از بدو تولد در بیمارستان تا ۲۴ ماهگی توسط ۲ کارشناس این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، داود خادم روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران توضیح داد:  اصلی ترین هدف در اجرای این برنامه کشف و مداخله زود هنگام شنوایی و فراهم کردن شرایطی برای شناسایی افت شنوایی دائم طفولیت و مداخله زودهنگام در این جمعیت برای جلوگیری از تاخیر گفتار و زبان است.

وی اظهار داشت: ۱۸ مرکز تحت پوشش غربالگری شنوایی در شهرستان ری قرار دارد که که ۱۳ خانه بهداشت، بیمارستان های آیت اله کاشانی، صدیقه الزهراء، فیروزآبادی، شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) و کلیه خانه های بهداشت روستاها و مناطق محروم در حوزه شهرستان ری با این طرح همکاری دارند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با اشاره به شناسایی نوزادان با اختلالات شنوایی خاطرنشان کرد: مداخلات به هنگام مانند تجویز سمعک، کاشت حلزون و تربیت شنیداری باعث شد این افراد مشکلات گفتاری پیدا نکرده و در مدارس عادی حضور پیدا کنند و در واقع از معلولیت این افراد پیشگیری شود.

خادم درباره پرداخت کمک هزینه درمان به خانواده‌های نیازمند، افزود: همچنین کمک هزینه برای این مداخلات بهنگام به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود و اگر خانواده نیازمند باشد، برای فرزند این خانواده که دارای مشکل شنوایی باشد کمک هزینه سمعک و کمک هزینه کاشت حلزون تعلق می‌گیرد.

معرفی جامعه هدف برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی

وی ادامه داد: به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از فرصت‌های شغلی مددجویان، کارفرمایان و طرح‌های اشتغال‌زایی، ۲۳۰ نفر از مددجویان جامعه هدف به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال و ۴۰ نفر از جامعه هدف نیز به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار به کارفرمایان معرفی شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۳۰ نفر از جامعه هدف به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال معرفی شدند.

خادم اظهار داشت: در خصوص بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی سه میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال پرداخت و در مورد ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف تفاهم نامه ای با مرکز درمانی دارالشفاءکوثر منعقد شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری به تعمیر و تجهیز مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی به ارزش هشت میلیارد ریال توسط خیران، برپایی جشن گلریزان در شیر خوارگاه حضرت رقیه (س) در ماه مبارک مضان، استقرار ۵۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفاره و توزیع آن بین ۷۵ خانواده از جامعه هدف، توزیع یک هزار و ۴۸ کیلوگرم گوشت قربانی جمع آوری شده درعید قربان بین جامعه هدف، تهیه و توزیع جهیزیه به تعداد ۱۶ خانواده، توزیع یک هزار و ۹۷۷ سبدکالا، ۶۰۰ بسته نوشت افزار  و  بسته قلم صوتی زبان انگلیسی‌ و دروس ابتدایی پرداخت کمک هزینه های مسکن خانواده های ۲ معلول و ودیعه مسکن مددجویان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان و همچنین اقشار آسیب‌پذیر ارائه می دهد و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی همواره یکی از برنامه‌های اساسی بهزیستی است و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، از جمعیت یک میلیون نفری شهرستان ری حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=17535

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.