افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024
رئیس صمت استان تهران:

مجوز واحد تولیدی بدون کارخانه صادر می شود

  • کد خبر : 19452
  • 19 دی 1401 - 14:03
مجوز واحد تولیدی بدون کارخانه صادر می شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای فعال سازی تمامی ظرفیت واحدهای تولیدی موجود، با مشارکت سرمایه گذاران جدید، مجوز واحد تولیدی بدون دارا بودن کارخانه صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم ری، محمود سیجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور فعال سازی ظرفیت کامل صنایع موجود، به کمک واحدهای تولیدی نیمه فعال یا راکد می رویم تا به ۲ روش تامین مالی و رفع مشکل یا جلب مشارکت سرمایه گذار جدید، موانع موجود را برطرف سازیم.

وی یادآورشد: با رفع مشارکت سرمایه گذار جدید، می توان زمینه بهره گیری از ظرفیت خالی و غیره فعال یا نیمه فعال صنایع موجود را فعال ساخت و در همین زمینه مجوز واحد تولیدی بدون کارخانه صادر کرد.

سیجانی اظهارداشت: با صدور مجوز تولید بدون کارخانه، می توان از سرمایه گذاری موجود حداکثر استفاده را کرد ضمن آنکه ظرفیت خالی صنایع موجود فعال می شوند.

رئیس صمت استان تهران:مجوز واحد تولیدی بدون کارخانه صادر می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: فعال سازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال از اهداف برنامه ریزی شده برای سال جاری است که در همین راستا پیش بینی می شود ۲۰۰ واحد صنعتی راکد امسال فعال شوند که تاکنون ۱۴۳ مورد محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از مهمترین برنامه ها و اهداف ما اتمام پروژه های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد به ویژه در حوزه دانش بنیان، تکمیل واحدهای موجود و احیای واحدهای راکد است.

سیجانی ادامه داد: در همین زمینه با توجه به اصلاحیه ای که دولت بر قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت صادر کرد، شرایط صدور مجوز برای توسعه برای واحدهای صنعتی موجود و ساماندهی و اصلاح صنایع مستقر در لکه های صنعتی فراهم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: به تبع اصلاح این قانون، می توان با صدور مجوز برای واحدهای صنعتی مستقر در لکه های صنعتی و بنگاه های اقتصادی این مناطق با دریافت پروانه فعالیت، از تسهیلات مالی، گمرکی، زیر بنایی و مباحث تامین اجتماعی قادر هستند بهره مند شوند.

پیشتر مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از افتتاح و بهره‌برداری از ۴۳ پروژه تولیدی- صنعتی در شهرستان‌های مختلف این استان طی هفته دولت خبر داد.

“مهدی سیجانی”در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این پروژه‌ها در همه ۱۶ شهرستان استان با سرمایه‌گذاری هفت‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از سه‌هزار نفر به بهره برداری خواهد رسید که بین سه تا پنج برابر اشتغالزایی غیرمستقیم را به‌ویژه در بخش خدمات به دنبال خواهد داشت.

وی بیان داشت: این مهم در حالی به دست آمده که در تهران محدودیت هایی برای سرمایه‌گذاری به دلایل بارگذاری جمعیتی، محدودیت‌های زیرساختی و زیست محیطی وجود دارد و صنایع ایجادی در تهران می‌تواند منحصر به صنایع دانش بنیان و مجاز نظیر صنایع دارویی، غذایی و بهداشتی باشد.

لینک کوتاه : https://nasimrey.ir/?p=19452

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نسیم ری منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.